سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرين اخبار از طوفان آمريکا

7کشته و لغو بيش از 2000 پرواز/قطع برق 200 هزار نفر

طوفانی مهیب که باعث وقوع گردباد، یخبندان و بارش برف از خلیج مکزیک تا دریاچه های گریت لیکس شده، دست کم هفت کشته در آمریکا برجا گذاشته و بیش از دو هزار پرواز را لغو کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در حالیکه به مردم هشدار داده شده است به علت وزش بادهای شدید، کاهش دمای هوا و خطرناک بودن جاده ها از خانه خارج نشوند، وقوع طوفان به مختل شدن مسافرت های ایام تعطیلات منجر شده است.

سازمان ملی هواشناسی با هشدار در خصوص شرایط خطرناک مسافرت به علت بارش برف و یخبندانی جاده ها، اعلام کرد سنگینی یخ و برف می تواند دکل های برق و درخت ها را واژگون کند.

برق بیش از 200 هزار نفر تاکنون قطع شده است.

سازمان ملی هواشناسی، بارش هجده اینچ (چهل و شش سانتیمتر) برف را از ایالت نیویورک تا ایالت مین پیش بینی کرد و در خصوص بارش باران، وقوع گردباد و طوفان شدید تا ایالت های کارولینا هشدار داد.

پس از توقف 536 پرواز در روز سه شنبه، بیش از 1500 پرواز در آمریکا تا عصر چهارشنبه لغو شده است و 201 پرواز دیگر نیز برای روز پنجشنبه لغو شد.

پس از قطع خطوط برق به علت طوفان در ایالت های آرکانزاس، می سی سی پی و تگزاس، بیش از دویست هزار نفر روز چهارشنبه را در تاریکی و سرما سپری کردند.

دو کودک روز کریسمس بر اثر سانحه جاده ای ناشی از یخبندان در آرکانزاس کشته شدند. یک نفر دیگر چهارشنبه صبح بر اثر طوفان در همین ایالت جان باخت. دو زن بر اثر حوادث رانندگی جداگانه در ایالت اوکلاهاما کشته شدند. یک مرد در پی برخورد درخت با خانه اش در منطقه ای روستایی در ایالت لوئیزیانا کشته شد و یکی از اهالی ایالت تگزاس نیز در شرایط مشابهی در حومه شهر هیوستون جان خود را از دست داد.

12 نفر نیز در پی برخورد 21 خودرو با یکدیگر به علت یخ بستن خیابان ها در شهر اوکلاهاما زخمی شدند.
برچسب ها: طوفان ، امریکا ، کشته ، پرواز ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.