سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامران دانشجو:

بومی شدن علوم هوا فضا، نانو و هسته اي در ايران / اعلام آمادگی برای تخصیص بورسیه دانشجویان افغانستان

علوم هوا فضا، نانو و هسته اي در ايران بومي شده است و تحريم ها در ايران نمي تواند اثر گذار باشد.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛كامران دانشجو وزير علوم و تحقيقات و فناوري عصر ديروز 6 دي ماه سال 91 در ديدار با عبيدالله عبيد وزير آموزش عالي جمهوري اسلامي افغانستان گفت: در اداره افغانستان و پيشرفت اين كشور شما موفق عمل كرده ايد و آنچه در گذشته از جانب ما صورت گرفت نه بر مبناي لطف بلكه وظيفه بوده است كه دوستي و برادري بين 2 كشور مدنظر بوده است.
 
وي افزود: در رابطه با فناوري و پيشرفت ايرانيان همچنان كه از چشم جهانيان پوشيده نيست در مباحث هوا فضا، نانو و هسته اي اين علوم در كشور بومي شده و تحريم ها در ايران نمي تواند اثر گذار باشد.
 
دانشجو تصريح كرد: نگاه ما به پيشرفت علمي ابزاري است وبراي خدمت به بشريت اما نگاه غرب به علم به عنوان ابزاري براي سلطه بر ساير انسانها است و ما اين آمادگي را داريم كه اين علم و دانش در هركجاي افغانستان كه احتياج باشد در اختيار محققان اين كشور قرار دهيم.
 
دانشجو تصريح كرد: بايد كرسي هاي زبان فارسي را تقويت كنيم و براي بورسيه دانشجويان افغانستان هم اكنون آمادگي كامل داريم.
 
وي به تاسيس دانشگاه مشترك و جامع بين ايران و افغانستان اشاره كرد و گفت: با توجه به تشكيل كارگروه مشترك براي ايجاد دانشگاه جامع ایران و افغانستان در کابل هم اکنون بی صبرانه مشتاق هستیم که علاوه بر امضای این تفاهم نامه خواستار تشکیل چنین دانشگاه جامعی هستیم.
 
وی در پایان به تدریس دروس در دانشگاههای افغانستان اشاره کرده و گفت: متاسفانه شنیده ام که زبان انگلیسی به جای زبان فارسی در دانشگاههای این کشور تدریس می شود و اینطور نباید باشد که در پاسخ وزیر آموزش عالی جمهوری اسلامی افغانستان بیان کرد، زبان رسمی این کشور پشتو و فارسی است و در برخی از دانشگاهها زبان پشتو تدریس می شود و ما زبان خود را فراموش نخواهیم کرد. /ع2
برچسب ها: نانو ، هوافضا ، دانشگاه ، علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.