سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برغوثي درباره انتفاضه سوم فلسطين هشدار داد

مروان برغوثي از رهبران زنداني جنبش فتح هشدار داد اگر اشغالگري رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني ادامه داشته باشد ، انتفاضه سوم فلسطين آغاز خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري المان ، مروان برغوثي در مصاحبه با شبکه ده تلويزيون رژيم صهيونيستي  گفت : اگر او رئيس  
 تشکيلات خودگردان فلسطين بود هرگز نمي توانست تضمين کند که انتفاضه سوم فلسطين
اغاز  نخواهد شد .
 برغوثي در اين مصاحبه که بعد از ده سال حبس در زندانهاي رژيم صهيونيستي صورت گرفت ، پيش بيني کرد  هر گونه رويارويي بين حماس و رژيم صهيونيستي ، جايگاه جنبش حماس را تقويت  خواهد کرد  و توان موشکي جنبش حماس  
بسيار اميدوار کننده است.
 رهبر زنداني جنبش فتح   در اين مصاحبه که مسئولان امنيتي  رژيم صهيونيستي از انتشار کامل آن خودداري کردند ، گفت : اسرائيلي ها فقط زبان زور را مي فهمند و بايد با آنان مثل خودشان و با خشونت رفتار کنيم .
  مروان برغوثي در ادامه اين مصاحبه تصريح کرد  محمود عباس چاره اي  جزء رجوع به مجمع عمومي سازمان ملل براي ارتقاء جايگاه فلسطين در اين سازمان به عنوان کشور ناظر غير عضو  نداشت .
 برغوثي در ادامه افزود اگر او زماني جانشين محمود عباس شود هرگز از حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين شان چشم پوشي  نخواهد کرد زيرا اسرائيل با اقدامات توسعه طلبانه خود اثبات کرده است که هرگز  به دنبال صلح و امنيت با فلسطيني ها نيست .
اين رهبر جنبش فتح تاکيد کرد اگر رئيس تشکيلات خودگردان شود و با اسرائيل درباره  راه حل تشکيل دو کشور در مرزهاي سال هزارو نهصد و شصت و هفت با مرکزيت شرق بيت المقدس به توافق برسد در آن صورت تضمين خواهد داد که  حملات موشکي به اسرائيل متوقف شود.
گفتني است دادگاه مرکزي اسرائيل در سال 2004 ، مروان برغوثي را به پنج بار  حبس ابد محکوم کرد .
مروان برغوثي  در زمان بازداشت در سال 2010 دبير جنبش فتح در کرانه باختري رود اردن و عضو شوراي قانون گذاري فلسطين بود .
برچسب ها: بین الملل ، فتح ، حماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.