سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

دانشجویان و اساتید دانشگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشگام شوند

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، از دانشجویان و استادان دانشگاه ها خواست با تلاش و مجاهدت علمی، در تحقق منویات مقام معظم رهبری در عدالت طلبی، تولید علم و اهداف اقتصاد مقاومتی پیشقدم شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حجت الاسلام محمدعلی نكونام در دیدار از بخش های علمی - تحقیقاتی دانشگاه شهركرد، در جمع استادان این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه ها و مراكز علمی - تحقیقاتی در تولید علم و توسعه فناوری ها، نقش اساسی ایفا می كنند.

وی، با تجلیل از تلاش علمی و تحقیقاتی استادان و پژوهشگران این دانشگاه در تولید علم، تصریح كرد:میزان كمی و كیفی تحقیقات انجام شده، مورد قبول است ولی تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

امام جمعه شهركرد در ادامه سخنان خود با تقدیر از تلاش مدیران ستادی، استادان و پژوهشگران دانشگاه در سوق دادن انجام آزمایش ها و پژوهش های تخصصی در آزمایشگاه های بیوتكنولوژی، آزمایشگاه تحقیقاتی، سلول های بنیادی و كشت و سلول، ژنتیك مولكولی و سلولی و آزمایشگاه جنین شناسی و شبیه سازی دانشگاه شهركرد به سمت تحقیقات كاربردی، گفت: تحقیقات پژوهشگران و استادان این بخش ها، باید بیش از گذشته محصول محور شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید توانمندی پژوهشگران و محققان دانشگاه شهركرد در بخش های مختلف علمی، اطلاع رسانی شود تا هممكاری علمی دانشمندان و محققان داخلی و خارجی با این دانشگاه گسترش یابد.

رئیس دانشگاه شهركرد نیز در این دیدار با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در جمع استادان و پژوهشگران دانشگاه، به بیان دستاوردهای این دانشگاه در بخش های تحقیقاتی، فرهنگی و علمی پرداخت.

اسماعیل اسدی اضافه كرد: پژوهشكده فناوری جنین دام دانشگاه شهركرد از معتبرترین مراكز تحقیاتی كشور است كه با هدف افزایش سطح دانش فناوری زیستی تولید دام راه اندازی شده است.

وی گفت: تولید آزمایشگاهی جنین در گوسفند نژاد لری- بختیاری و انتقال آن به گوسفندان این نژاد و تولید نخستین بره سالم از طریق لقاح خارج رحمی در كشور، تولید آزمایشگاهی جنین های گاو، بهبود روش های آماده سازی گامت های جنسی دام به منظور افزایش بازده تولید جنین و تولید جنین های شبیه سازی شده با استفاده از سلول های سوماتیك از دستاوردهای راه اندازی این پژوهشكده در استان است.

اسدی با بیان اقدامات انجام شده طی دولت های نهم و دهم به منظور گسترش سرانه دانشگاهی، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، تعداد رشته های این دانشگاه در دكترای حرفه ای و تخصصی از دو رشته در سال 84 به 12 رشته در سال تحصیلی 90-89 و تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره كارشناسی ارشد از 108 نفر در سال 84 به 737 نفر در سال تحصیلی 90-89 افزایش یافته است.

استادان و پژوهشگران دانشگاه شهركرد در این دیدار، با بیان اقدامات انجام شده در موضوع تحقیقات كاربردی، افزایش اعتبارات به موضوع تحقیق و پژوهش را خواستار شدند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.