سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل کارکنان خود را از آفريقاي جنوبي فراخواند

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از کارکنان خود در جمهوري افريقاي مرکزي خواست به سبب نزديک شدن گروه هاي شورشي به بانگي پايتخت، اين کشور را هر چه زودتر ترک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، در پايان دو هفته عمليات مسلحانه، ائتلاف شورشيان سلکا Séléka در نزديکي پايتخت مستقر شده و البته اطمينان داده اند قصد ندارند بانگي را تصرف کنند ولي مارتين نسيرکي سخنگوي سازمان ملل متحد اعلام کرد پيام متناقض شورشيان و نحوه پيشروي نظامي آنها به سوي پايتخت، از قصد آنها براي تصرف بانگي حکايت دارد.
نسيرکي افزود خروج دويست تن از کارکنان سازمان ملل از جمهوري افريقاي مرکزي، اقدامي احتياطي و پيشگيرانه براي رويارويي با زماني است که اوضاع در بانگي وخيم تر شد.
وي خاطر نشان کرد بان کي مون دبير کل سازمان ملل حملات مسلحانه شورشيان سلکا را به شهرها به شدت محکوم مي کند.
ائتلاف شورشيان جمهوري افريقاي مرکزي «سلکا Séléka » روز دهم دسامبر با اين خواسته که مفاد قرارداد صلح امضا شده با دولت در سال دو هزار و هفت و دو هزار و يازده بايد رعايت شود، سلاح به دست گرفتند. اين شورشيان طي پانزده روز اجراي عمليات مسلحانه، چند شهر مهم را به اشغال خود درآوردند و اکنون در چند قدمي بانگي پايتخت اين کشور هستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.