سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

پرداخت تسهیلات به بهره برداران با تکمیل سامانه شناسنامه میسر می شود

تولیدکنندگان بخش کشاورزی با تکمیل سامانه شناسنامه بهره برداران، قادر خواهند بود از خدمات حمایتی دولت با سهولت بیشتری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ صدور شناسنامه بهره برداران کشاورزی با هدف بکارگیری اطلاعات جغرافیای به منظور تقویت فرآیند تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در مقوله کشاورزی با ارزیابی تغییرات در کوتاهترین زمان و با صرف کمترین هزینه به منظور حمایت از تولیدکنندگان این بخش صورت می گیرد.

همچنین تشکیل بانک جامع اطلاعاتی برای استعلام و جانمایی صنایع کشاورزی با توجه به ظرفیت، پتانسیل و قابلیت هر یک از مناطق جغرافیایی از دیگر موارد مهم صدور شناسنامه بهره برداران و تولیدکنندگان است.

دماوند به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مناسب و آب و هوای متنوع و خاک مرغوب و حاصلخیز از قدیم در میان مسوولان کشاروزی کشور جایگاه مهمی را داشته و مورد توجه ویژه بوده است.

نهضت کشاورزی در جمله ای کوتاه اهدافی چون افزایش تولید سطح زیر کشت، افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد زمینه اشتغال را در کشور دنبال می کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در این باره اظهارکرد: سازمان جهاد کشاورزی از سال 90 سایتی را به منظور ثبت مشخصات و اطلاعات بهره برداران در سراسر کشور معرفی کرد که در ابتدای سال گذشته این طرح به صورت خوداظهاری و با مراجعه بهره برداران و تولیدکنندگان به سایت برای ثبت اطلاعات مورد نیاز بود.

ˈحمیدرضا خلیلیˈ افزود: طرح صدور شناسنامه برای بهره برداران در سال 91 با انعقاد قرارداد با سازمان فنی مهندسی کشور با هدف بررسی در صحت اطلاعات ارائه شده است

وی اظهار کرد: ترغیب دیگر باغداران و کشاورزان که هنوز موفق به ثبت نام نشده اند، در حال اجرا است.

رئیس جهاد کشاورزی دماوند با اشاره به عملکرد و نحوه چگونگی اجرای طرح صدور شناسنامه تولیدکنندگان و بهره برداران در شهرستان دماوند گفت: مراجعه روستا به روستا از چند ماهه گذشته آغاز شده وهم اینک شش هزار بهره بردار در روستاهای ˈهویرˈ، ˈمغانکˈ،ˈ کلاکˈ،ˈ یدرهˈ،ˈ مانˈ، ˈچنارشرق، تنگه و بولانˈ،ˈ کاجانˈ، ˈآروˈ،ˈ کوهانˈ وˈزیارتˈ در سایت سامانه ثبت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: همچنین در اجرای این طرح تکمیل اطلاعات، مدارک و مستندات نواقص در طرح خود اظهاری، ارائه نقشه های utm از اراضی کشاورزی تولیدکنندگان برای صدور شناسنامه، شناسایی اراضی و تعداد بهره برداران در حال اجرا است.

خلیلی با بیان اینکه طرح شناسنامه برای بهره برداران با طرح نقشه های utm اداره ثبت اسناد متفاوت است، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی متولی شناسایی اراضی، نوع مالکیت اعم از مشایی و غیرمشایی، نوع فعالیت، میزان تولید و متراژ براساس ارائه اطلاعات از سوی بهره برداران در کشور است.

وی ساماندهی تولیدات براساس عرضه و تقاضای مناسب به منظور تعدیل قیمت ها را از علت های اصلی اجرای طرح صدور شناسنامه بهره بردارن برشمرد گفت: برنامه ریزی های مناسب با توجه به امکانات و شرایط اقلیمی در راستای تحقق تولید اقتصادی، پایدار و یکنواخت است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند نیز به خبرنگار ما گفت: در طرح صدور شناسنامه بهره برداران آمار برداری دقیق با حضور دهیاران، شوراها و متولیان بخش هر روستا با استقبال مناسب مردم در حال انجام و پیگیری است.

ˈمجتبی شادلوییˈ با اشاره به اینکه بیش از 13 هزارو300 بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامداری شهرستان در حال فعالیت هستند، گفت: این میزان بدون در نظرگرفتن بهره برداران کوچک نه هزارو500 نفراست که هم اینک شش هزار بهره بردار در طرح صدور شناسنامه شرکت کرده اند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.