سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

گردشگری سلامت در اقتصاد جهانی رشد فزاینده درآمدی داشته است

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت ایران گفت: گردشگری سلامت از اهمیت بالایی در اقتصاد جهانی برخوردار است و بر اساس آمارها در سال 2010 غریب به 40میلیارد دلار درآمدزایی داشته و در سال 2012 این مقدار به 100میلیارد دلار رسیده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، ایمان ابراهیمبای سلامی در سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: گردشگری سلامت نیازمند یک فرآیند جدید در خدمات و صنعت گردشگری است و همچنین در برخی از کشورهای اسلامی به عنوان یک استراتژیک ملی نگریسته می شود.

وی ادامه داد: نهادینه کردن گردشگری سلامت دو بخش مهم را مدنظر قرار می دهد که یکی از آن خود صنعت گردشگری است و دیگری خدمات پزشکی و سلامت است.

ابراهیمبای سلامی تاکید کرد: خدمات سلامت بخشی از صنعت گردشگری است که نکات مهمی را در بردارد و مشکلات بسیاری را در مسیر راه با آن روبه رو هستیم.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت ایران تاکید کرد: نباید به گردشگری سلامت به عنوان یک تجارت و صنعت سودآور نگریست بلکه باید با تامین زیرساخت ها در به اشتراک گذاری فرهنگ کشورهای اسلامی و جاذبه سازی استفاده کرد.

وی در ارتباط با تقسیم بندی گردشگری سلامت، خاطرنشان کرد: گردشگری پیشگیرانه تاکید بر بیمارنشدن گردشگر و فرار از آلودگی های شهری و زندگی های پرمشغله دارد و در گردشگری تندرستی تهدیدات سلامتی را که فرد ممکن است از خانواده خود و یا ابتلا به برخی بیماری ها را دارد کاهش می دهد و نوع ویژه آن گردشگری ورزشی است.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت ایران عنوان کرد: در گردشگری درمانی بیمار تحت نظر پزشک است و عملیات حاد جراحی و نسخه های پزشکی بر روی آن اعمال نمی شود و معمولا برای استفاده از اسپا و آب های گرم به گردشگری می پردازند.

ابراهیمبای سلامی بیان کرد: گردشگری پزشکی بیماری وخیم است که فرد تحت مراقبت های ویژه و جراحی های پزشکی قرار می گیرد و بیشترین نوع گردشگری سلامت را به خود اختصاص می دهد که می توان با اعتبار بخشی به این قسمت سبب گسترش آن و درآمدزایی و مهمتر از آن به اشتراک گذاری فرهنگ ها شود.

وی در ادامه افزود: گردشگری سلامت از اهمیت بالایی در اقتصاد کشور برخوردار است و بر اساس آمارها در سال 2010 غریب به 40میلیارد دلار درآمدزایی داشته اما در سال 2012 این مقدار به 100میلیارد دلار رسیده است.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت ایران خاطرنشان کرد: دسترسی به کمترین میزان انتظار و تنوع در ارتباط فرهنگی و همچنین خدمات پزشکی بیشترین تاثیر را در خلق درآمد دارد وسبب تقویت این صنعت می شود.

ابراهیمبای سلامی اظهار کرد: باید توجه ویژه و خدمات بهتری در راستای مسئولیت پذیری در قبال بیمار داشته باشیم و بعد از عمل را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت در ایران نیاز به یک قاعده و قانون دارد و باید شرکت هایی که توریست ها را به کشور دعوت می کنند تابع بک قانون واحد و نظم متقابل در این زمینه باشند.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت ایران گفت: مقاصد گردشگری سلامت باید دارای معیارهای اعتباربخشی باشند و این اعتبار نه تنها برای بخش پزشکی بلکه برای دیگر بخش ها اعم از هتل ها حمل و نقل است./س


برچسب ها: رئیس ، انجمن ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.