سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز بصیرت در صفحه تقویم ورق می خورد

برنامه " صفحه تقویم" شنبه 9دی ماه با نگاهی به ارزش های روز بصیرت از رادیو قرآن پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی رادیو قرآن؛ برنامه "صفحه تقویم" که هرروز صبح ساعت 6:40  به بیان رویدادهای مهم تاریخی روز می پردازد در روز شنبه 9 دی ماه به برگی دیگر از افتخارات مردم کشورمان نگاه ویژه خواهد داشت.
در نهم دی‌ماه ۸۸ انتظار تقویم تاریخ کشورمان برای ثبت حماسه‌ای دیگر توسط ملت به پایان رسید و در این روز مردم ثابت کردند که در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده و خواهند کرد، نه راه را گم کرده و نه دست از راهبر واقعی خود که همان ولایت فقیه است، بر می‌دارند.
روز نهم دي‌ماه سال 88 در تاريخ انقلاب اسلامي ايران تحت عنوان روز بصيرت كه امضاي آن را حضور ميليوني مردم به پاي صفحات روزگار نشاند، تبديل به "يوم الله" شده و ماندگار گرديد تا در تمام دوران تاريخ حيات بشر ،نمايانگر حاصل نتيجه دست انداختن به حبل الله باشد.
9دي روز «بصيرت و ميثاق امت با ولايت» نام گرفت  و ناگفته نماند؛ اين روز به فرموده مقام معظم رهبري "روز تجلي قدرت خدا بود".
برجسته‌ترين ويژگي حماسه نهم دي دو عنصر حضور مردم و ايمان ديني آنها بود كه با اين حضور انقلابي و ايمان خدايي نفس فتنه و فتنه گران را در سينه حبس كرد.
مقام معظم رهبري در ديدار خود با اعضاي ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي، خاطرنشان كردند: "حضور عظيم و خروشان مردمي در نهم دي 88، تجلي بارزي از هويت و ماهيت انقلاب يعني روح ديانت حاكم بر دل هاي مردم بود".
حضرت آيت الله خامنه‌اي در تبيين حقيقت حماسه 9 دي به دو عنصر حضور گسترده مردمي و ايمان ديني مردم اشاره و خاطرنشان كردند:" نهم دي 88، حادثه كوچكي نيست؛ بلكه آن حركت عظيم و ماندگار مردمي، شبيه حركت بزرگ ملت در روزهاي اول انقلاب است و بايد تلاش شود در سالگرد اين حماسه حرف اصلي ملت ايران يعني حركت در سايه دين و تحقق وعده هاي الهيي تبيين شود".
برهمین اساس در برنامه "صفحه تقویم" برگی دیگر از تاریخ ورق می خورد و این بار شنوندگان رادیو قرآن از حماسه ای که خود با حضور پرشور در چنین روزی آفریدند خواهند شنید.
گفتني است؛ برنامه" صفحه تقویم" به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه گنجی و گویندگی عبد ا...فجری و مریم صلحی هرروز ساعت 6:40مدت 5دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود./ص
برچسب ها: شنبه ، قرآن ، رادیو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.