سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرخی: آرا کمیته انضباطی بازدارنده بوده

رییس کمیته انظباطی فدراسیون والیبال تاکید کرد با حساس شدن مسابقات والیبال در این روزها نباید اخلاق و ادب از سوی بازیکنان و کادر فنی تیم ها فراموش شود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ؛علی فرخی در در خصوص آرا اعلام شده از سوی کمیته انضباطی گفت: برای اینکه بتوان رای عادلانه صادر کرد باید اتفاقات را تفکیک کرد. وظیفه تفسیر قوانین و مسایل حقوقی بر عهده حقوقدان است و افراد ورزشی نمی توانند این مسایل را از دید صفر نگاه کنند. مطمئنا افکار عمومی هم نظری که از سوی حقوقدان اعلام می شود را می پذیرد.

وی در مورد رای به باخت فنی تیم کاله در ارومیه افزود: اساس این موضوع و رای به باخت فنی کاله این بود که این تیم از بازگشت به زمین مسابقه امتناع کرده بود، چراکه ناظر بازی که بازی را متوقف کرد بعد از برقراری نظم دوباره اعلام کرد که تیم ها برای ادامه بازی بازگردند اما نمایندگان کاله تضمین کتبی خواستند که اصلا چنین چیزی وجود ندارد. از طرف دیگر هم گفتند اگر دوباره بازی را ادامه می دادیم رفتار تماشاگران ارومیه ای همچنان ادامه پیدا می کرد.
در این موضوع تکلیف تیم کاله ادامه بازی بود اگرچه نافی رفتار برخی تماشاگران ارومیه ای نیستیم و به همین دلیل هم آنها به محرومیت خود دچار شدند اما تیم کاله باید مسابقه را ادامه میداد. تماشاگران ارومیه ای هم در جایی که باید تشحیص داده می شد مقصر شناخته شدند و رای هم به محرومیت آنها داده شد.
فرخی در مورد قانون مورد بحث توضیح داد: در ماده 6 بند4 آمده است اگر پس از وقفه، تیم به بازی خوانده شود اما امتناع کند آن تیم به باخت فنی 3 بر صفر دچار می شود که عین همین قانون را در مورد تیم کاله اجرا کردیم. محمد موسوی هم توپ را با پایش به سوی تماشاگران زده بود به این دلیل که تا کنون سابقه چنین رفتاری را نداشته تنها به یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شد.
وی همچنین در مورد یاشار شاهینی بازیکن تیم آلومینیوم المهدی هم تاکید کرد: شاهینی جو را ملتهب کرده بود و در صورتی که رفتار توهین آمیزش اثبات می شد جریمه اش بیشتر از رای اعلام شده هم می شد.
در هر حال بازیکنان باید در این روزهای حساس هوشیار و مطمئن باشند که همه رفتار آنها زیر ذره بین قرار دارد. اما باید اعلام کنم که آرا کمیته انضباطی در این فصل بازدارنده بوده. به طور مثال شیرکوند بعد از محرومیتش هیچ گزارشی نداشته یا بازیکنان ارومیه که چند هفته قبل میهمان کمیته انضباطی بودند در روز بازی با کاله برای اجرای نظم تلاش می کردند و همین مساله نشان می دهد که این محکومیت ها تا حد زیادی بازدارنده بوده است. باید به این مسئله هم توجه کنیم که شیرکوند چهار جلسه محرومیت داشته که دو جلسه آن را گذرانده و به محض اینکه مجددا به کمیته انضباطی بیاید آن دو جلسه محرومیت دیگر هم اجرا می شود.
رییس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در پایان صحبت های خود گفت: بخش فرهنگی باشگاهها باید در خصوص موارد اخلاقی بستر سازی کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی در والیبال نباشیم. وقتی ماندن یا رفتن یک مدیر باشگاه به برد یا باخت تیمش ربط پیدا می کند همین فشار و استرس به بازیکنان منتقل می شود و این وقایع به وجود می آید. در هر حال در این روزهای حساس بازیکنان نباید رعایت ادب و اخلاق را فراموش کنند چراکه والیبال و ورزش روزی برای هر ورزشکار تمام می شود و آنچه باقی می ماند اخلاق است./با
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.