سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري رزمايش مشترک دو کره

تفنگداران کره جنوبي در بحبوحه تنش هاي فزاينده درباره نمايش يک برج تزيين شده به مناسبت جشن هاي سال نو ميلادي در مرز دو کره، تمرين نظامي واقعي را نزديک مرز مورد مشاجره درياي زرد با کره شمالي برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ستاد مشترک کره جنوبي اعلام کرد در اين رزمايش خمپاره اندازهاي خودکششي و يک سامانه موشکي چندکاره که در دو جزيره بائنگ يئونگ و يئون پيونگ مستقرند مورد استفاده قرار گرفت.

در بيانيه ستاد مشترک کره جنوبي آمده است صدها تن از ساکنان اين جزيره در اين رزمايش دو ساعته منازل خود را ترک کردند و به مناطق امن پناه بردند اما هنوز کره شمالي به اين اقدامات پاسخي نداده است.تمرين نظامي مشابه در يئون پيونگ در سال دو هزار و ده توپخانه کره شمالي را به واکنش واداشت که در نتيجه آن چهار نفر کشته شدند.

اين تمرين نظامي در حالي برگزار شد که تفنگداران کره جنوبي تدابير امنيتي را اطراف يک برج فلزي در شهر گيمپو در غرب سئول تشديد کردند. اين برج مشابه درخت کريسمس است و با هزاران لامپ روشن تزيين شده است. لامپ هاي اين برج که روز شنبه روشن شده اند تا اوائل ژانويه روشن باقي مي مانند. اين برج براي مردم کره شمالي قابل رويت است. کره شمالي اين نمايش را به عنوان جنگ رواني همسايه سرمايه دار خود با هدف اشاعه مسيحيت در اين کشور کمونيستي محکوم کرده است.

اين اقدام بخشي از يک مراسم مذهبي نيست بلکه بخشي از جنگ رواني کره جنوبي عليه کره شمالي با هدف عصبي کردن کره شمالي و توهين به اين کشور است. اين اقدام خطر وقوع مجدد مناقشات مسلحانه اي را در ساحل غربي به دنبال دارد که تنش هاي نظامي در آن تشديد شده است. سئول مسئول کامل بروز هر مناقشه اي است که بخاطر نصب اين برج رخ دهد.
برچسب ها: رزمایش ، مشترک ، نظامی ، کره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.