سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسيني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نقض قوانين بين‌المللي توسط مخالفان سوريه/ استفاده از سلاح‌هاي كشتار جمعي مغاير با مقررات حقوقي است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:‌ استفاده مخالفان سوريه از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی برخلاف قوانین سازمان ملل و حقوق بشر است.

فتح‌الله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به استفاده مخالفین سوریه از سلاح‌های شیمیایی، اظهار داشت: مخالفان سوریه در صورت استفاده از سلاح‌های شیمیایی عليه مردم اين كشور، غرب را زير سوال خواهند برد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد:  استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی برخلاف قوانین سازمان ملل و حقوق بشر است.

حسني تصريح كرد: سازمان ملل، سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان‌هاي بين‌المللي مدافع حقوق بشر در صورت ادامه تهديدها و استفاده از سلاح شيميايي توسط مخالفان سوريه، بايد واكنش صريح و قاطع خود را مطرح كنند.

وي افزود: استفاده از سلاح‌هاي كشتار جمعي طبق مقررات حقوقي منع شده و مخالفان سوريه باز هم قوانين بين‌المللي را نقض كرده‌اند.
 
‌این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطرنشان كرد: ملت سوریه، ملتي شجاع و بیدار هستند و قطعا در راستاي عدم اجازه به غرب براي دخالت‌ در اداره امور كشورشان، در برابر تهديدها ایستادگی خواهند كرد.
 
گفتني است؛ یکی از فرماندهان گارد ریاست جمهوری سوریه از به کارگیری مواد شیمیایی از سوی تروریست‌ها خبر داد و افزود: "تروریست‌ها در منطقه داریا در ریف دمشق تاکنون سه بسته پلاستیکی(به شکل مکعب) به سمت نیروهای ارتش پرتاب کرده‌اند؛ که در نتیجه متصاعد شدن گاز از آنها، هفت تن از نیروها کشته شدند."
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، مخالفان ، سلاح ، شیمیایی ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.