سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد علوم و تحقیقات نقش بسزایی در ارتقاء سطح علمی استان سمنان دارد

استاندار سمنان گفت: گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و استان سمنان در بخشهای مختلف استان موجب رشد و ارتقاء سطح علمی این استان شده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي واحد علوم تحقيقات؛ عباس رهی استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد پردیس علوم و تحقیقات در شهرستان گرمسار و مرکز تحقیقات کویرشناسی و محیط زیست می تواند نقش بسیار موثری در استانی که حدود 40 درصد خاک سرزمینی آن کویر است ، داشته باشد، گفت: استان سمنان دارای ظرفیت های طبیعی منحصر به فردی در جهان است که از طریق مطالعات و پژوهشهای علمی می توان از آن به نفع مردم منطقه و کشور در بخشهای زیست محیطی، گردشگری و توسعه حمل و نقل بهره برد.

استاندار سمنان تحقق چشم انداز توسعه استان را مستلزم ایجاد زیر ساخت های مناسب دانست و تصریح کرد: توسعه و ارتقاء سطح علمی و کارشناسی از اولویت های زیر ساخت‌های توسعه این استان به شمار می آید، و ما از توجه و اقدامات زیربنایی و علمی واحد علوم و تحقیقات تقدیر می‌کنیم.

وی با بیا اینکه یکی از ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی است، گفت: تولید یکی از بهترین انگورهای کشور در شاهرود با ایجاد مرکز تحقیقات انگور توسط واحد علوم و تحقیقات شاهد توسعه کمی و کیفی این محصول کشاورزی در منطقه خواهد بود.

رهی تأسیس مرکز تحقیقات ملی خودرو و مرکز تحقیقات هوافضا در سمنان را گام مهمی در توسعه استان برشمرد و با ذکر اینکه شهرستان دامغان دارای بهترین نوع پسته کشور است، گفت: بطور حتم، تأسیس مرکزپسته در این شهرستان توسط واحد علوم و تحقیقات نه تنها ارتقاء کمی و کیفی این محصول را بدنبال خواهد داشت بلکه زمینه های اشتغالزایی بیشتری در این زمینه را فراهم می کند.

استاندار سمنان ادامه داد: مدیریت استان سمنان با تمام توان وامکانات از سرمایه گزاریهای علمی واحد علوم و تحقیقات در این استان حمایت خواهد کرد واین سرمایه گزاریهای علمی را مایه فخر و مباهات خود می داند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.