سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

بررسی سند ملی محیط ‌زیست با حضور مسئولان مربوطه در فراکسیون محیط‌ زیست

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌ زیست وتوسعه‌پایدار مجلس، با بیان اینکه در نشست فراکسیون محیط زیست گزارشی درباره وضعیت کنونی دریاچه ارومیه قرائت شد، گفت: بررسی سند ملی محیط ‌زیست با حضور مسئولان سازمان محیط ‌زیست از دیگر دستورکارهای فراکسیون بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرمؤذن در تشریح دستور کار نشست فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس،افزود: این نشست با حضور مسئولان سازمان محیط ‌زیست برای بررسی سند ملی محیط‌ زیست تشکیل شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه در سند ملی محیط ‌زیست ۲۶ شاخص تعیین و تدوین شده است، گفت: در شاخص‌های این سند به چهار شاخص سلامت، بالندگی، اقتصاد سبز و زیبایی بیشتر توجه شده است.

وی سندملی محیط‌ زیست را راه ایده‌آلی برای حل مشکلات محیط‌ زیستی کشورخواند وافزود: این سند قرار است که در مجمع محیط ‌زیست کشور مطرح و در کمیته شورای عالی فرهنگی کشور به تصویب برسد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه در نشست فراکسیون محیط ‌زیست، گزارشی درباره وضعیت کنونی دریاچه ارومیه قرائت شد، گفت: درگزارش مطرح شده راهکار اصلی نجات دریاچه ارومیه احیای آن است.

پیرمؤذن با تأکید بر اینکه عامل انسانی علت نابودی دریاچه ارومیه بوده است، تصریح کرد:‌خوشبختانه آب پشت سدها را برای احیای دریاچه ارومیه آزاد کردند، از طرف دیگر معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرده که در سال آینده اعتبار ۲۲ طرح مرتبط با دریاچه ارومیه معادل با ۱۳ هزار میلیارد برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده می‌شود.

وی، با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌هایی مانند طرح جامع کاهش آلودگی شهر تهران تنها نیازمند یک مدیر و تولیت خاص است، تصریح کرد: این متولی باید به‌گونه‌ای عمل کند که همهدستگاه‌ها پاسخگوی اقدامات خود باشند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس شورای اسلامی، با یاد‌آوری برنامه‌‌ریزی این فراکسیون برای قانون‌مند کردن کاهش آلودگی در کشور، یاد‌آور شد: شاید برای تقویت آیین‌نامه دولت، فراکسیون محیط‌زیست طرحی را با این مضمون به صحن علنی مجلس بیاورد./ب

برچسب ها: اردبیل ، سند ، ملی ، محیط ، زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.