سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير همايش صنايع دريايي خبر داد:

رونمايي چند طرح در همايش صنايع درياي

در همايش صنايع دريايي برخي طرح هاي عمده درياي ازجمله اب اندازي کشتي جديد ساخت ايزوايکو توسط ريس جمهور صورت مي گيرد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،محمد سعید سیف در مراسم چهاردهمین همایش صنایع دریایی گفت: ایران از لحاظ علمی در سطح منطقه رتبه اول را در حوزه دریایی دارد و تعداد مقالات علمی-پژوهشی منتشرشده در ایران دو برابر تركیه است و با سایر كشورهای منطقه فاصله زیادی دارد.

سیف ادامه دا د: بیش از 200 شركت خصوصی و دولتی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی ساخت شناور فعاليت مي کنندو فعالیت این مراكز منجر به اشتغالزایی ده‌ها هزار نفر و اجرای پروژه‌های مهم كشتی‌سازی و فراساحلی شده است.

دبیر چهاردهمین همایش صنایع دریایی در خصوص مشكلات و مسایل این صنعت  افزود: ناهماهنگی‌ها و بی‌برنامگی‌ها در اين صنعت باعث بروز مشکلاتي در اين صنعت شده است که اميد است  با برگزاري  اين همایش و جلسات تخصصی، راهكارهای مناسبی برای رفع و كاهش این مشكلات ارائه شود.

وی به برگزاری دومین همایش پیشگیری و بررسی سوانح دریایی نیز اشاره کرد و هدف از آن را یافتن راهکارهای کاهش سوانح دریایی در کشور ذکر کرد.

سیف همچنین از رونمایی برخی دستاوردهای عمده دریایی کشور در جریان این رویداد اشاره کرد و گفت: هماهنگی‏های تقریبی برای آب‏اندازی کشتی جدید ساخت ایزوایکو در جریان همایش توسط رییس‏جمهوری نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد : بیش از 100 شرکت و ارگان دریایی در نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابستهحضور دارند  و  همچنين توجه ویژه به صنایع وابسته در این نمایشگاه، در جهت شکل‏گیری زنجیره صنعتی در حوزه صنایع دریایی سیاستگزاری شده است تا صنایعی که کمتر برای حضور در بخش دریا انگیزه دارند؛ در این حوزه فعال شوند.

سیف گفت: برای بومی‏سازی فرهنگ دریایی و آشنا کردن مردم با ظرفیت‏های صنایع دریایی، سه جشنواره غذاهای دریایی، عکس صنایع دریایی و مسابقات نقاشی «شهر، محیط زیست، دریا در جریان نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته برگزار می‏شود.

دبیر چهاردهمین همایش صنایع دریایی همچنین با اشاره به تقدیر از پایان‏نامه‏ها و مقالات برتر اعلام کرد: در این دوره، علاوه بر این برای نخستین بار به تعدادی از سازمان‏ها و شرکت‏هایی که پروژه‏های ملی داشته‏اند؛ قدردانی و تندیس سپاس تقدیم کنیم./عب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.