سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حضور 150 هزار زائر پیاده در مشهد همزمان ایام آخر صفر

فرماندار مشهد از پیش بینی حضور 150 هزار زائر پیاده در مشهد، همزمان با ایام آخر صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسن موحدیان در ارتباط با حضور زائران پیاده برای ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط نظیر آموزش و پرورش، هلال‌احمر و بخشداران روستاهای همجوار انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در رابطه با زائران پیاده مسئله تغذیه این زائران است چرا که این افراد با پای پیاده و از مسیرهای طولانی اقدامبه حرکت به سمت مشهد می‌کنند و همین طی کردن مسیر گاهی سبب بروز بیماری برای آنان می‌شود.
فرماندار مشهد در ارتباط با فراهم کردن شرایط اسکان برای زائران پیاده‌ای که وارد مشهد می‌شوند، گفت: در این راستا نیز تعدادی سالن ورزشی برای اسکان زائران پیاده در نظر گرفته شده است علاوه بر این با آموزش و پرورش نیز هماهنگی صورت گرفته است تا از ظرفیت آموزش و پرورش برای اسکان زائران استفاده شود.

وی گفت: همواره زائران پیاده امام رضا (ع) از مسیر جاده قدیم وارد مشهد می‌شوند که در این ارتباط نیز یک دستورالعمل ترافیکی تهیه شده است که فردا این دستورالعمل به کاروان‌های پیاده ارائه می‌شود.

موحدیان افزود: یکی از مشکلاتی که همه ساله و با پایان برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع) داریم مشکل تامین حمل و نقل برای بازگشت زائران است چرا که تمام این زائران به صورت پیاده وارد مشهد می‌شوند و در زمان بازگشت تامین وسیله برای رساندن آنان به مقصد آن هم در یک مدت کوتاه یک روز مشکل‌ساز است./ع

برچسب ها: زائر ، پیاده ، مشهد ، ماه صفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.