سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم توجه به دوران یائسگی کیفیت زندگی را تحت شعاع قرار می دهد

عدم آگاهی های ضروری نسبت به دوران یائسگی کیفیت زندگی زنان و مردان را تحت شعاع قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر شمشیری، دبیر علمی کنگره بین المللی باروری و ناباروری که امروز 6 دی در تالار امام علی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد افزود: در حال حاضر انسان ها به یمن بهبود شرایط و سبک زندگی مناسب شانس عمر طولانی تری نسبت به همنوعان خود در قرون گذشته دارند.

وی گفت:یائسگی باعث تغییراتی در هورمون های زنان و مردان می شود در واقع زنان با مشکلاتی همچون پوکی استخوان و مردان هم با مشکلاتی در سلامت خود روبرو می شوند.

وی با اشاره به اینکه تظاهرات یائسگی فقط بعد جسمانی ندارد بلکه عوارض روحی و روانی نیز دارد عنوان کرد: این مرحله از زندگی باعث کاهش کیفیت زندگی افراد می شود در واقع عدم آگاهی های ضروری سبک و کیفیت زندگی را تحت شعاع قرار می دهد که برای مقابله با این امر تعامل و مشارکت نهادهای علمی فرهنگی، و اجتماعی امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت مداخلات خوبی برای طی کردن سالم این دوران به این معنا که ترویج سبک زندگی سالم به کودکان و نوجوانان، ایجاد تشکل های حمایت کننده آموزش و افزایش اطلاعات در مورد یائسگی از جمله اقدامات مهم این دوران است.

وی یادآور شد؛ در این کنگره 70 مقاله به صورت سخنرانی و 90 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود، همچنین دو کارگاه با عناوینی اختلالات جنسی و رفتار درمانی در یائسگی و نقش ورزش برگزار می شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.