سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کربلا، اربعین 15 میلیون زائر خواهد داشت

آمال الدین الهر استاندار کربلا پیش بینی کرد که زائران حرم امام حسین (ع) در کربلا در مراسم اربعین امسال به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه ويژه نامه ماه محرم باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، آمال الدین الهر استاندار کربلا پیش بینی کرد که زائران حرم امام حسین (ع) در کربلا در مراسم اربعین امسال به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند.
 
وی در این رابطه گفت: تعداد زوار خارجی که هتل رزرو کرده و ویزای ورود گرفته‌اند، بالغ بر 500 هزار نفر هستند و به این ترتیب انتظار می‌رود اربعین امسال بالغ بر 15 میلیون نفر به زیارت امام حسین (ع) بیایند.
 
الهر در مورد تامین مواد مورد نیاز زائران گفت که 5 هزار هیئت اقدام به خدمات رسانی به زائران می‌کنند و ملزومات مورد نیاز آنها را ارائه می‌کنند.
 
اعزام1000دانشجو از مرز مهران به کربلا
 
لازم به ذکر است عباس نصراللهی اظهار داشت: قرار است، این دانشجویان بسیجی از سراسر کشور تا پایان هفته جاری وارد مهران شوند.
 
وی ادامه داد: این تعداد دانشجو قصد دارند به منظور شرکت در آیین های سوگواری اربعین حسینی مسیر 90 کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلی را در سه روز با پای پیاده بپیمایند.
 
سرپرست فرمانداری مهران افزود: کاروان دانشجویان بسیجی سراسر کشور به احتمال زیاد پنج شنبه هفته جاری وارد شهر مرزی مهران می شوند.
 
نصراللهی گفت: زوار دانشجو؛ پس از یک شب اسکان در شهر مرزی مهران، فردای آن روز از راه پایانه مرز بین المللی مهران رهسپار سرزمین نینوا و کربلای معلی خواهند شد.
 
وی توضیح داد: همه مراکز اقامتی، زائرسراها، مساجد، حسینیه ها و مهمانسراهای میراث فرهنگی و شهرداری مهران برای پذیرایی و اسکان کاروان یک هزار نفری دانشجویان بسیجی کشور از اکنون آماده شده است.
 
پایانه مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام مهمترین کانون تردد زائران ایرانی و عراقی به مکان ها و شهرهای مذهبی دو کشور است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.