سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ريسرچ ؛

رشد فزاينده نابرابري هاي اجتماعي در آمريکا

بر اساس گزارش پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ بحران اقتصادي در آمريکا و افزايش نابرابري اجتماعي به چالشي جدي تبديل شده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اطلاعات اداره آمار و سرشماري آمريکا که بر اساس نحوه توزيع درامد ، ميزان دسترسي به امکانات آموزشي و سطح فقر در اين کشور منتشر شده از افزايش نابرابري اجتماعي در سراسر آمريکا حکايت دارد و تصويري تاريک از زندگي شهروندان آمريکايي را ترسيم مي کند.
در اين گزارش با نگاهي به شرايط زندگي ساکنان ايالت هاي اينديانا ، ماساچوست و واشنگتن خاطر نشان شده است که نابرابري اجتماعي نه تنها در مناطق مرفه نشين همچون وال استريت و سيليکون ولي رو به افزايش گذاشته است بلکه در هر نقطه از ثروتمندترين کشور جهان مشاهده مي شود .  
بر اساس اين گزارش ، نابرابري اجتماعي در آمريکا از سال 1989در چهل و نه ايالت از پنجاه ايالت اين کشور افزايش يافته است. ارزيابيهاي به عمل آمده بر اساس سطح دسترسي به امکانات آموزشي ، درامد و فقر نشان از آن دارد که بيست و هشت ايالت آمريکا به طور همزمان شاهد افزايش نابرابري اجتماعي بوده اند.
واشنگتن بالاترين آمار نابرابري اجتماعي را دارد بطوريکه يک سوم جمعيت و بيش از نيمي از کودکان اين شهر در فقر زندگي مي کنند و متوسط درامد يک پنجم جمعيت آن سالانه کمتر از ده هزار دلار است.  
در مقابل متوسط ثروت و دارايي پنج درصد ساکنان اين شهر به بيش از پانصد هزار دلار مي رسد.  
اجراي طرح کاهش ماليات ها در دوره جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريکا موجب شد تا بسياري از مقامات دولت آمريکا بتوانند به ميزان قابل توجهي به ثروت شخصي خود بيفزايند ؛ روندي که در دوره باراک اوباما رئيس جمهور فعلي اين کشور نيز همچنان ادامه دارد.  
بر اساس اين گزارش ، شمار کارکنان فدرال در اين منطقه که بيش از يکصد هزار دلار درامد دارند تا يک سوم افزايش يافته است و اين افراد از سال هزار و نهصد و نود بيش از بيست درصد نيروي کار آمريکا را تشکيل مي دهند.  
در حال حاضر بيش از پنجاه درصد تمامي کارکنان فدرال در اين شهر درامدي بيش از يکصد هزار دلار دارند .  
از سوي ديگر اطلاعات منتشر شده درباره ايالت ماساچوست نيز که قديمي ترين نظام آموزشي و برخي از معتبرترين دانشگاه هاي آمريکا را دارد افزايش قابل توجه نابرابري اجتماعي را نشان مي دهد.  
از سال هزار و نهصد و هشتاد و نه ، درامد بيست درصد ساکنان اين ايالت حدود يک پنجم افزايش يافته است اما استانداردهاي زندگي براي ديگر شهروندان رو به کاهش گذاشته و بيست درصد ساکنان اين ايالت براي گذران زندگي خود با مشکل مواجه هستند.   
ايالت ماساچوست در حال حاضر هفتمين ايالت آمريکاست که بالاترين ميزان نابرابري اجتماعي را در حوزه درامد دارد.  
در زمينه ميزان دسترسي به امکانات آموزشي نيز نابرابري اجتماعي در اين ايالت رو به افزايش گذاشته است. بررسي هاي صورت گرفته حکايت از آن دارد که هزينه تحصيل در نهادهاي آموزشي خصوصي و دولتي ايالت ماساچوست يک چهارم بيشتر از ديگر نهادهاي آموزشي آمريکاست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.