سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر استعدادهای ذاتی کودک نظارت کنید

والدین باید کودکان را در مسیر مناسب خواسته ها هدایت کنند.

دکتر اکبر کوشانفر، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: والدین، مربیان اطرافیان و محیط اجتماعی موجب رشد و پرورش استعدادهای کودک می شوند تا به نحوی مطلوب و مناسب به کار گرفته شود.

این متخصص کودکان با اشاره به اینکه کودک ذاتاً آمادگی تغییر را دارد گفت: از این رو باید استعدادهای ذاتی کودک به طور مداوم مورد مراقبت و نظارت قرار گیرد و در مسیر مناسبی که با خواسته ها و ارزش های انسانی، اخلاقی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه موافق و هماهنگ باشد هدایت شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به گفته ابن سینا یادآور شد: منظور از تربیت کودک، رعایت پنج اصل، ایمان، اخلاق، نیکو، تندرستی و هنر و پیشه است.

**تربیت کودک باید از نخستین سال های عمر آغاز شود

وی با تأکید بر اینکه تربیت کودک باید از ساهای اولیه بدو تولد شروع شود گفت: الگوی اولیه تولد باید از زمانی که کودک زبان مادر را می فهمد ایجاد شود.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: بهترین دوره تربیت کودک از آغاز تولد تا 6 سالگی است که این دوره تربیت در محیط خانه و خانواده است.

**آزادی عمل، لازمه رشد طبیعی کودک

دکتر کوشانفر با بیان اینکه برنامه تربیتی سال های اولیه کودک باید توأم با آزادی عمل باشد گفت: آزادی عمل و فراهم کردن وسایل جهت رشد طبیعی کودک باید با نظارت و دقت در محیط پیرامون باشد تا بتواند کودکان رات در مسیر مناسب خواسته هایش هدایت کند./ح


برچسب ها: استعداد ، کودک ، آزادی عمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.