سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

چهارمین مدرسه تخصصی حقوق در دانشگاه مفید آغاز به کار کرد

چهارمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌الملل» با تاکید بر حقوق کودک در منازعات مسلحانه در دانشگاه مفید قم آغاز به کار کرد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، در این مدرسه حقوقی که به مدت سه روز برگزار می‌شود به زمینه‌های شکل گیری، مبانی و منابع حقوق بشردوستان پرداخته خواهد شد.

از دیگر مباحثی که در این مدرسه تخصصی حقوق با یاری اساتید برجسته و همراهی دانشجویان به آن توجه می‌شود نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مؤثر در حقوق بشردوستانه، کودکان، زنان و سالمندان در حقوق بشر دوستانه، ساز و کارها و ضمانت اجرای حقوق بشر دوستانه، حقوق کیفری بین‌المللی و حقوق بشردوستانه، اماکن غیر نظامی و محیط زیست در حقوق بشردوستانه، حمایت از کادر پزشکی، خبرنگاران و هیئت‌های مذهبی در حقوق بشردوستانه و سلاح‌های کشتار جمعی است.

در برگزاری این مدرسه تخصصی حقوق، مرجع ملی حقوق کودک و یونیسف ایران با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی مشارکت دارند.

چهارمین مدرسه تخصصی حقوق شش نشست تخصصی دارد که در نشست تخصصی نخست به زمینه‌های شکل گیری، مبانی و منابع حقوق بشر دوستانه توجه می‌شود.

در این نشست اساتید برجسته‌ای چون ناصر قربان‌نیا و غلامعلی قاسمی به ایراد سخن خواهند پرداخت و با تبیین مسائل روز دانش پژوهان و دانشجویان را به بحث و کارگاه عمومی دعوت می‌کنند.

در نشست دوم نیز موضوع نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مؤثر در حقوق بشردوستانه، ساز و کارها و ضمانت اجرای حقوق بشر دوستانه بررسی می‌شود.

محمد منیر صفی‌الدین و محمد حسن ضیایی‌فر به همراه امیر ساعد وکیل مباحث را مطرح کرده و دانشجویان را به بحث عمومی و پرسش و پاسخ فرا می‌خوانند.

سومین نشست تخصصی نیز روز پنجشنبه با عنوان کودکان، زنان در حقوق بشردوستانه با راهنمایی اساتیدی مانند محمد حبیبی مجنده عضو هیئت علمی دانشگاه مفید، محمد مهدی مقدادی و سید مصطفی میرمحمدی برگزار خواهد شد.

دانش‌پژوهان و دانشجویان پس از مباحثه و کار گروهی به تدوین گزارش مباحث و راهکارهای جدید مطرح شده در گروه‌ها می‌پردازند.

در چهارمین نشست تخصصی به حقوق کیفری بین‌المللی و حقوق بشردوستانه و کودکان در منازعات مسلحانه پرداخته می‌شود و اساتیدی مانند دی هیم، سعید رهایی، نادر ساعد و سید حسین هاشمی دانش جویان را در ارائه مطالب جدید و راهکارهای نوین همراهی می‌کنند.

روز جمعه نیز به نشست‌های پنجم و ششم اختصاص دارد که به مباحثی چون اشخاص غیر نظامی در حقوق بشر دوستانه و سلاح‌های کشتار جمعی توجه می‌شود.

اساتیدی مانند ناصر قربان‌نیا، داعی و بشری دانشجویان را در بحث عمومی، پرسش و پاسخ و کارگروهی یاری می‌کنند.

حمایت از کادر پزشکی، خبرنگاران و هیئت‌های مذهبی در حقوق بشر دوستانه موضوع نشست تخصصی ششم است که در این نشست حجت الاسلام سعید رهایی، سید مصطفی میرمحمدی و حجت الاسلام مهدی فیروزی به ایراد سخن خواهند پرداخت./ج1

برچسب ها: قم ، مسلحانه ، حقوق بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.