سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه

خاطره زهرا اشراقي از تندروهاي حامی خاتمي/عسکراولادی:مشایی دوست اسرائیل است!

وزير دولت اصلاحات به خاتمي نمره صفر داد،پيشنهاد افزايش حقوق و مزاياي کارمندان جزاير سه گانه،قصور 50 درصدی کارخانه تولیدکننده پژو،آزادی برخی از متهمان ارزی،رحیمی بر کرسی نجار می‌نشیند!،شکايت هتل مشهور از خلف وعده دستگاه‌هاي اجرايياز مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه  خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه‌هاي امروزرا می  توانید اینجا بخوانید.

*کیهان:

گفتيم پارازيت در كن نگفتيم كه شير تو شير راه بينداز

مجري برنامه پارازيت شبكه صداي آمريكا، بالاخره پس از يكسال تعليق و كشمكش، از اين شبكه اخراج شد.

گروه تحقيق و نظارت بر بخش فارسي صداي آمريكا پس از يكسال تحقيق، گزارشي را در خصوص اخراج اين مجري به كنگره ايالات متحده آمريكا تحويل داد كه در آن دلايل اخراج ذكر شده است. در اين گزارش به موضوع هميشگي فساد در مديريت بخش فارسي صداي آمريكا اشاره و صراحتاً به اين موضوع تأكيد شده است.

در بخشي از گزارش گروه تحقيق و نظارت بر بخش فارسي صداي آمريكا آمده است كه بحث فساد در مديريت بخش «فارسي صداي آمريكا» تازگي ندارد و تمام بخش هاي دولت آمريكا، وزارت خارجه، وزارت دفاع، كنگره آمريكا و حتي كاخ سفيد هم در جريان اين موضوع قرار دارند و خواهان برخورد با ريشه فساد در اين سرويس خبري هستند.

اين گزارش تأكيد مي كند: همين مديريت فاسد باعث شد تا شر كامبيز حسيني از سر اين رسانه كم شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين گزارش مي افزايد: فرد مذكور بيش از اندازه مغرور شده و به اين باور رسيده بود كه ديگر كسي نمي تواند به وي آسيب برساند و هر روز بيشتر از روز پيش احساس محبوبيت مي كرد و انعطاف پذيري شخصيتي اش كمتر مي شد.
    
40 درصد صهيونيست ها مايل به ترك فلسطين اشغالي هستند

رئيس سابق سازمان امنيت داخلي رژيم صهيونيستي با اشاره به بحران هاي اقتصادي در اين رژيم تأكيد كرد اسرائيل به سوي تاريكي گام برمي دارد.

يووال ديسكين رئيس سابق دستگاه امنيت داخلي رژيم صهيونيستي در توصيف اوضاع كنوني رژيم صهيونيستي گفت اسرائيل به سوي تاريكي گام برمي دارد.

وي از شهرك نشينان صهيونيست خواست تا در انتخابات پارلماني كه قرار است در روز 22 ماه آينده ميلادي برگزار شود، براي پيشبرد روند تغيير در كشور و افزايش فشار بر نخبه هاي سياسي راي سفيد به صندوق بيندازند، چرا كه اسرائيل هيچ رهبري [ خوبي] ندارد.

به گزارش مشرق، ديسكين در واكنش به گزارش روزنامه هاآرتص در مورد تمايل بيش از 40درصد از شهرك نشينان براي ترك سرزمين هاي اشغالي گفت چرا آنها بايد به فرار از اسرائيل فكر كنند؟ اين گزارش بسيار مهم و نگران كننده است، البته اين تنها يك احساس نيست و يك مهاجرت واقعي به شمار مي رود، اين واقعيت است كه من از خيلي از اطرافيانم مي شنوم، اين رويكردهاي مردم ناشي از بحران هاي اقتصادي و بحران مديريتي در اسرائيل است.

خاطره زهرا اشراقي از تندروهايي كه خاتمي ها را شير مي كردند

رضا خاتمي اذعان كرد حاميان اصلاح طلبان در عرصه حرف و نظر خيلي راديكال هستند اما در عرصه عمل بسيار محافظه كارند.

وي كه خود از عناصر راديكال در دوره حاكميت اصلاح طلبان بود در مصاحبه با روزنامه اعتماد، حاميان جريان متبوع خود را جاي همه مردم جا زده و مي گويد: به نظر من مردم دارند از ما اصلاح طلب ها نااميد مي شوند چند روز پيش در بيمارستان خانمي به من گفت ما شما را به خاطر خيانتتان نمي بخشيم كه كشور را به اينها [اصولگرايان] داديد.

وي در عين حال مي گويد: مردم [حاميان تندرو اصلاح طلبان] از اصلاح طلبان راديكال ترند اما در عرصه نظر اگر پاي حرفشان بنشينيد خيلي راديكال هستند، اما در عرصه عمل بسيار محافظه كار هستند، هم به دليل تجربه تاريخي انقلاب[!] و هم به دليل اينكه توده هايي از هم جدا هستند و به قولي جامعه اتمي پيدا كرده ايم.

رضا خاتمي در اين مصاحبه با يكي گرفتن عناصر معارض انقلاب با مردم، انگ تناقض و محافظه كاري به مردم مي زند حال آن كه عناصر پرهياهو اما كم مايه، همان وابستگان به گروهك ها هستند كه به مشاركتي ها و ساير افراطيون نزديك شده و آنها را تحميق و تحريك به تندروي كردند و البته به هنگام ضرورت پشت آنان را خالي كردند.

سند اين ادعا اظهارات همسر رضا خاتمي در همين مصاحبه مشترك با روزنامه اعتماد است. زهرا اشراقي درباره دوره اصلاحات مي گويد: من خوب به ياد دارم فرداي دوم خرداد وقتي آقاي خاتمي برنده انتخابات شد ما به يك كافي شاپ رفتيم كه فضا پر از شور و هيجان و خوشحالي بود و صاحب كافي شاپ با پوسترهاي آقاي خاتمي ديوارهاي مغازه اش را پوشانده بود اما با ديدن من جمله اي گفت كه خيلي به فكر فرو رفتم، گفت چادرت را بردار آقاي خاتمي برنده شد، ديگر همه آزاديم!

 اين حرف مثل يك هشدار بود و من همانجا فهميدم كه اگر چارچوب اصلاح طلبي تبيين نشود خطر بزرگي آن را تهديد مي كند، به خودم گفتم تازه اول دردسر است، بعدها هم هر وقت مي گفتند اصلاح طلبي يك طيف گسترده است من مي فهميدم كه همين مساله مي تواند پاشنه آشيل اصلاحات شود.

يادآور مي شود وابستگان گروهك هاي نفاق در چند ماهه اول فتنه و آشوب در سال 88 مدعي بودند كه اگر سران فتنه دستگير شوند، ايران قيامت مي شود اما پس از دستگيري برخي از آنان و محدود شدن روابط برخي ديگر از آنان، همين مدعيان با وجود صادر شدن فراخوان هاي زنجيره اي متعدد حاضر نشدند در خيابان آفتابي شده و كمترين هزينه اي بپردازند.
 
عقلاي اصولگرا شما را همبازي آشوبگران مي دانند

جمعي از اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با خاتمي ديدار كردند.
خاتمي در اين ملاقات به روال مشي چند سال اخير خود- شروع از پله دوم- ادعا كرد مواضع برخي تريبون هاي ناظر و برگزاركننده انتخابات را كه بايد بي طرف باشند نگران كننده خواند. اشاره وي به اظهارات صريح آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان است كه تصريح كرده فعالان و همكاران فتنه نمي توانند وارد انتخابات شوند.

خاتمي با اشاره به انتشار برخي سخنان در تريبون هاي رسمي و غيررسمي و اعلام مواضع نگران كننده توسط برخي از افراد كه خود بايد ناظر و برگزاركننده بي طرف انتخابات باشند؛ افزود: در اين موقعيت شاهديم كه جريانات و افرادي كه دستشان در امر انتخابات باز است؛ مواضعي مي گيرند كه نگراني ها را در جمع كثيري از دوستداران و مدافعان انقلاب دوچندان مي كنند.

 امروز حتي ناظران انتخاباتي هم جانبدارانه برخورد مي كنند بنابراين آيا نبايد جريان اصلاحات نگران وضعيت موجود و آينده انتخابات باشد؟ بدون شك اين موضع گيري ها نمي تواند تضمين كننده برگزاري يك انتخابات خوب و در تراز جمهوري اسلامي ايران باشد.

وي ضمن اشاره به وجود احزاب و جريان هاي دلسوز انقلاب در جبهه اصلاحات گفت: اگر شرايطي كه همه گروه ها و دلسوزان كه در چارچوب قانون اساسي هستند و با اصل انقلاب و نظام همسويي دارند بتوانند در عرصه سياسي كشور فعال باشند مهيا نشود؛ بدون شك انتخابات مطلوبي هم برگزار نخواهد شد.

 هنگامي كه اين پرسش مطرح است كه آيا اصلاح طلبان كه به رغم وجود اصول مصرح قانون اساسي حق برگزاري كنگره و تجمعات دارند؛ مي توانند كنگره پيش رو را برگزار كنند يا خير؟ در اين شرايط چگونه بايد به حضور پررنگ جريانات سياسي در انتخابات سال آينده اميدوار بود؟ بنابراين برگزاري كنگره مي تواند خود علامت و نشانه اي ولو كوچك از سوي حاكميت براي حضور همه سلايق در انتخابات باشد.

خاتمي خواستار «تعامل با عقلاي اصولگرا» شد و افزود: اميدوارم شرايطي مهيا شود كه همه آنهايي كه دل در گرو اين انقلاب دارند و قلبشان براي نظام و مردم مي تپد؛ بتوانند با تمامي قوا در عرصه سياسي كشور فعال باشند.

 اين كنگره مي تواند ميزان دلسوزي جبهه اصلاحات نسبت به اصل انقلاب را نيز نشان دهد. من معتقدم نبايد اصولگرا و اصلاح طلب را به طور مطلق مقابل هم قرار دهيم. در ميان اصولگرايان افرادي هستند انديشمند، دلسوز و مدافع جمهوريت و اسلاميت نظام؛ هرچند كه آنها رقيب ما محسوب مي شوند اما هر دو دلسوز انقلابيم و بايد گفت و گو كنيم و تعامل داشته باشيم.

دعوت نهادهاي نظارتي و اجرايي انتخابات به بي طرفي در حالي است كه محافل فعالان در فتنه و آشوب 3 سال پيش- از جمله شخص خاتمي- در طرف جبهه آمريكا و انگليس و اسرائيل و گروهك هاي معاند ايستاده و به نيابت از آنها بسترساز آشوب و اغتشاش بودند.

 طبيعي است كه در برابر اين جماعت جفاكار و خيانتكار، بي طرفي معنا ندارد. از همين منظر، ادعاي «دلسوزي انقلاب و همسويي با نظام» با هيچ چسبي به جريان نفاق جديد نمي چسبد و تنها چاره كار، عذرخواهي مقصران و مجازات عوامل اصلي آن خيانت بزرگ است.
 
 وزير دولت اصلاحات به خاتمي نمره صفر داد

وزير راه دولت اصلاحات به اظهارات خاتمي در زمينه تبيين اصلاحات اقتصادي و اجتماعي نمره صفر داد.
احمد خرم وزير راه دولت اصلاحات و جلال جلالي زاده عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم، ضمن گفت و گو با روزنامه زنجيره اي آرمان به ارزيابي وضعيت اصلاح طلبان پرداختند. خرم درباره آشفتگي فكري و گفتماني اصلاح طلبان تصريح كرد: به نظر من، الان زمان مناسبي براي آسيب شناسي جريان اصلاحات نيست. پس از انتخابات سال 84 زمان بسيار خوبي بود كه اين جريان آسيب شناسي شود.

وي در عين حال با بيان اين كه جريان اصلاحات فاقد استراتژي مدون و گوياست، خاطرنشان كرد: مشخص نيست كه چگونه اصلاح طلبان به اين نتيجه رسيده اند كه 18 حزب تشكيل و در نتيجه آن، شوراي هماهنگي تشكيل شود. چه مطالعه اي پشتوانه اين حركت است؟ اين يك حركت خودجوش و غيركارشناسي بوده است كه ما را به اينجا رسانده است.

وي اضافه كرد: آقاي خاتمي در حال حاضر بعد از 8 سال اصلاحات، متوجه برخي از اين نقاط شده اند. 5 سال پيش با اين مسئله مواجه بوديم كه آقاي خاتمي طي چهار جلسه مواضع اصلاح طلبي را تبيين كرد. من بعد از اين جلسات خدمت آقاي خاتمي رفتم و عنوان كردم كه مطالب مطرح شده در اين جلسات را به دقت گوش كردم و در بعد فرهنگي به طور ناقص، در بعد سياسي بسيار ضعيف و در بعد اجتماعي و اقتصادي صفر خلاصه شده است.

 اين با تعريفي كه خود آقاي خاتمي با توسعه و اصلاح طلبي داشت، منافات داشت. آقاي خاتمي معتقد بود كه توسعه بايد همه جانبه، متوازن و پايدار باشد. اين مواضع اصلاح طلبي كه آقاي خاتمي ارائه داد داراي اين ويژگي ها نبود.

جلالي زاده نيز در اين گفت و گو ضمن بيان اين كه خروجي دولت هاشمي، خاتمي اما خروجي دولت خاتمي، احمدي نژاد بود، تصريح كرد: اصلاح طلبان پس از دوم خرداد دچار غرور كاذب شدند و همين باعث شد كه در انتخابات شوراي شهر دوم راي نياورند.

وي اضافه كرد: متاسفانه گاهي اوقات احساسات بر رفتارهاي اصلاح طلبان غالب مي شد. به عنوان مثال حضور آقاي معين در انتخابات رياست جمهوري نهم مصداق اتخاذ احساساتي تصميمات بود. مصطفي معين به درخواست جوانان كانديدا شد.

بزرگان اصلاحات [حزب مشاركت] نيز تحت تاثير قرار گرفتند و به علت احترام به راي اكثريت نتوانستند سايرين را توجيه كنند كه نبايد معين به صحنه بيايد وقتي معين در شهر خودش هم راي نداشت، معلوم بود كه در ساير شهرها نيز راي نمي آورد. معين جز در يك استان جاي ديگري راي نداشت. كانديداتوري معين يك ريسك بزرگ بود.

وي همچنين درباره مديريت خاتمي گفته است: آقاي خاتمي نتوانست در كابينه خود هم وزاري موردنظر مردم را انتخاب كند و افرادي را انتخاب كرد كه مردم نسبت به آنها با ديد خوبي نگاه نمي كردند. برخي از اين وزرا اصلا در فكر اصلاحات نبودند.
 
*خراسان:

پيشنهاد افزايش حقوق و مزاياي کارمندان جزاير سه گانه

بر اساس گردش کاري که يکي از مديران نهاد رياست جمهوري به مسئولان ارشد دولتي ارائه کرده، قرار است کارشناسان معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و کميسيون امور اجتماعي و دولت الکترونيک هيئت دولت، شرايط افزايش حقوق و مزاياي کارمندان حاضر در جزاير سه گانه را بررسي و در صورت مطابقت آن با قوانين، براي تصويب به دولت ارائه کنند که اين پيشنهاد مورد موافقت مسئولان عالي رتبه اجرايي کشور قرار گرفته است.

پيگيري برخي اعضاي کابينه براي تشکيل يگان حفاظت از اوقاف

برخي از اعضاي کابينه پيشنهاد بررسي تشکيل يگان حفاظت وقف در سازمان اوقاف و امور خيريه را به دفتر هيئت دولت ارائه داده و تاکيد کرده اند با توجه به گستره موقوفات عام و خاص در کشور، صيانت از اين مناطق همچون مراکز ميراث فرهنگي کشور ضروري است. همچنين در بخش ديگري از اين پيشنهاد، استفاده از تجهيزات الکترونيکي و سامانه هاي مراقبتي براي صرفه جويي در هزينه و نيروي انساني مطرح شده است.

*آرمان:

قصور 50 درصدی کارخانه تولیدکننده پژو


شنیده شد که معاون عملیات پلیس‌راه کشور از سوختن سه سرنشین پژو در نتیجه انفجار این خودرو خبر داد. ایسنا نوشت؛ سرهنگ صمد اسفندیاری با بیان اینکه در ساعت 8 صبح سه‌شنبه یک فقره حادثه در محور یزد به طبس به وقوع پیوست، گفت: این خودرو سواری پژو پس از برخورد با تریلر دچار حریق شد و سه سرنشین این خودرو در آتش سوختند و بررسی کارشناسان تصادفات نشان داد که بی‌احتیاطی از جانب راننده پژو بر اثر انحراف به چپ 50 درصد علت وقوع حادثه بود.

وی افزود: کارشناسان تصادفات همچنین کارخانه تولیدکننده خودروی پژو را نیز در این تصادف به دلیل عدم‌رعایت نظامات دولتی به علت نقص ایمنی در سیستم سوخت‌رسانی را 50 درصد مقصر اعلام کرد.

 از شکایت رحیمی تا برکناری سفیر قرقیزستان

شنیده شد که رئیس‌جمهور قرقیزستان حکم برکناری «مددخان شریمکلف» سفیر کشورش در جمهوری اسلامی ایران را صادر کرد. فرارو نوشت؛ شریمکلف براساس شکایت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور ایران که چندی پیش در نشست نخست‌وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای در بیشکک حضور یافته بود، برکنار شده است.

مقام عالی ایرانی در دیدار با مسئولان قرقیزی اعلام کرد که سفیر این کشور در جمهوری اسلامی بابت هر ویزا مبلغ 200 دلار درخواست کرده و به‌علاوه از برخی از تجار ایرانی تقاضای اعطای هدایایی نظیر مبل را کرده است. در ادامه آمده است پس از دریافت چنین اطلاعاتی و آن هم از طرف رحیمی در رابطه با عملکرد شریمکلف در این کشور، دولت قرقیزستان حق نداشت بیش از این وی را در این پست نگه دارد.

 درحالی رسانه‌های قرقیزی این خبر را پخش کردند که بخش مطبوعاتی ریاست‌جمهوری قرقیزستان ضمن تایید صحت آن از شرح تفسیر دلایل برکناری شریمکلف خودداری کرد.

انگشت آقای کارگردان قطع شد

شنیده شد که بازی مهران مدیری در سریال قلب یخی منجر به حادثه‌ای شد که وی را مجبور کرد تا با دستکش در سریال جدیدش مقابل دوربین برود. ایسنا نوشت؛ در یکی از سکانس‌ها که سکانس پرزحمت و پرهزینه‌ای بود، پای مدیری می‌لغزد و او برای حفظ تعادل به شیشه‌های شکسته چنگ می‌اندازد و ناگهان انگشت کوچک دست راستش قطع می‌شود.

مدیری درگیر و دار فیلمبرداری، با وجود قطع انگشت، بازی در سکانس را به پایان می‌رساند. بعد از آن تازه گروه، متوجه ماجرا می‌شوند و مدیری و انگشتش را به بیمارستان می‌رسانند. انگشت مدیری پیوند زده می‌شود اما حس و عصب آن بازنمی‌گردد. از این‌رو شما در عکس‌های منتشرشده از سریال «ویلای من» می‌بینید که مهران مدیری دستکش سیاه چرمی به دست دارد.

البته عکس‌هایی که در آن مدیری دستکش به دست ندارد هم گویای این قضیه هست و مشخص است که انگشت قطع شده همچنان در پانسمان و بانداژ است.

حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس

شنیده شد که مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان با اشاره به حملات سایبری علیه واحدهای صنعتی کشور از خنثی‌سازی حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس طی ماه‌های اخیر خبر داد.

شفاف نوشت؛ علی‌اکبر اخوان در یک نشست خبری اظهار کرد: دشمنان در راستای ایجاد اخلال، همواره از طریق شبکه اینترنت درحال حمله به واحدهای صنعتی ایران هستند؛ به‌عنوان نمونه شرکت توانیر بندرعباس که یکی از تولیدکنندگان انرژی برق استان و حتی استان‌های همجوار به حساب می‌آید، در ماه‌های اخیر مورد حمله اینترنتی قرار گرفته است.

 وی با اشاره به ورود کرم‌های اینترنتی همانند استاکس‌نت‌ در ماه‌های اخیر به کشور، افزود: این ویروس حتی به برخی از صنایع تولیدی هرمزگان نیز نفوذ کرده بود که با تدابیر به‌موقع جلوی پیشرفت آن گرفته شد.

آزادی برخی از متهمان ارزی

شنیده شد که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از مخالفت این کمیسیون با قرائت گزارش اخلالات ارزی، جلسه ویژه با رئیس کل بانک مرکزی و آزادی تعدادی از اخلالگران ارزی خبر داد.

تسنیم نوشت؛ علی پورمختار همچنین این‌گونه از دستگیری ۹۰ اخلالگر بازار ارز گفت و اینکه این دستگیرشدگان از سیستم بانکی و دستگاه‌های دولتی نبوده‌اند: برخی از این بازداشت‌شدگان که از دلالان و صرافان بودند، با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و برخی نیز هنوز در بازداشت هستند؛ عمده این اخلالگران در آشفتگی‌های بازار نقش داشتند و دست به سوءاستفاده‌ زده بودند که نیروهای امنیتی با شناسایی این افراد با آنها برخورد کردند.

شکايت هتل مشهور از خلف وعده دستگاه‌هاي اجرايي

شنیده شد که یکی از هتل‌های پایتخت از دولت شکایت کرد. مشرق نوشت؛ يکي از هتل‌هاي معروف پايتخت که ميزبان تعدادي از مهمانان و جلسات مسئولان اجرايي طي سال‌هاي اخير بوده است، با اقامه دعوا در يکي از مجتمع‌هاي قضايي تهران، خواستار پرداخت بدهي‌هاي برخي دستگاه‌هاي اجرايي که بالغ بر دهها ميليون تومان است، شده که براساس اين شکايت، براي تعدادي از مسئولان اجرايي برگه احضاريه صادر شده است.

اختلاف نظر دولت و مجمع بر سر باغ ارکيده

شنیده شد که باغ ارکیده هم بین دولت و مجمع فاصله‌ انداخت. مشرق نوشت؛ يکي از مسئولان نهاد رياست‌جمهوري چندي پيش در نامه‌اي به مجمع تشخيص مصلحت نظام، خواستار بازپس‌گيري املاکي مانند باغ ارکيده واقع در منطقه سعدآباد تهران به شماره پلاک ثبتي 3698/2 شده که از سال ۱۳۷۶ و با تائيد رئيس دفتر رئيس‌جمهور وقت، به‌منظور بهره‌برداري در اختيار اين مجموعه قرار گرفته اما مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام کرده که با توجه به موافقت مسئولان وقت، اين ساختمان‌ها تا زماني که مورد نياز مجمع باشند، در اختيار آنها خواهد بود.

رحیمی بر کرسی نجار می‌نشیند!

شنیده شد که در محافل سیاسی گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییرات قریب‌الوقوع در کابینه مطرح است. خبرآنلاین بر اساس یکی از این گمانه‌ها، نجار از وزارت کشور عزل و محمدرضا رحیمی معاون اول فعلی احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست وزارت کشور منصوب و برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی می‌شود.

گفته می‌شود پیش‌بینی دولتی‌ها این است که با توجه به نزدیک بودن انتخابات، رحیمی از سد مجلس خواهد گذشت. همچنین گفته می‌شود قرار است، غلامحسین الهام به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب شود. هنوز معلوم نیست رحیمی به این تغییر سمت پاسخ مثبت داده است یا خیر.

رسول جعفریان رفت

شنیده شد که رئیس مجلس در حکمی محمدحسین رجبی‌دوانی را به‌عنوان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس معرفی کرد. ایسنا نوشت؛ علی لاریجانی طی حکمی محمدحسین رجبی‌دوانی را به‌عنوان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسنادمجلس معرفی کرد و از زحمات حجت‌الاسلام رسول جعفریان تقدیر و تشکر کرد.

*تهران امروز:

پروژه اسقاط دولت در 8ماه گذشته شکست خورد

غلامحسين الهام سخنگو و رئيس شوراي اطلاع‌رساني دولت در دومين سخناني كه بعد از كسب اين پست انجام داد سخنان عجيبي مطرح كرد. وي كه در جمع خبرنگاران موسسه ايران سخن مي‌گفت، از شكست برنامه‌ريزي مخالفان احمدي‌نژاد براي سقوط دولت خبر داد.

الهام، با تاكيد بر این مهم که القای گزاره «دوگانگی حاکمیت در ایران» خط دشمن است، افزود: متاسفانه کسانی در داخل هستند که حیات سیاسی خود را در تکرار این گزاره دشمن ساخته و البته مردود می بینند.وي ایجاد تلقی وجود چالش میان دولت و نظام را سیاستی ضدانقلابی و به زیان نظام معرفی کرد و گفت: کسانی که از تریبون های داخلی بر این گزاره مردود و نادرست اصرار مي‌كنند، دانسته یا ندانسته اشتباه بزرگی مرتکب می شوند.

این اتهامات نتیجه ای جز ضربه به نظام ندارد. این افراد باید بدانند که اقدامات و اظهارات شان قطعا مورد تاييد رهبری نیست.الهام با تاكيد بر اینکه دولت و نظام در دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد در وحدت گفتمانی کامل به سر می برند، گفت: مقام معظم رهبری از همه دولت‌های مستقر طی 20 سال گذشته، حمایت اجرایی داشته‌اند، اما دولت‌های نهم و دهم، تنها دولتی بودند که از حمایت گفتمانی رهبر اندیشمند انقلاب بهره مند شده‌اند.

عضو موسس پايداري با اشاره به تشدید مداوم تحريم‌های همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، از علاقه‌مندان نظام که به هر دلیل در بازه زمانی کنونی در صف مخالفان دولت احمدی‌نژاد قرار دارند خواست، به جای القای گزاره مردود حاکمیت دوگانه، اجازه دهند کشور از فرصت های بدیعی که گفتمان احمدی‌نژاد در سطح داخلی و جهانی ایجاد کرده و مکررا مورد تاييد مقام عظمای ولایت نیز بوده است، برای گذر از شرایط سخت کنونی حداکثر بهرمندی را ببرد.

وی با ابراز تاسف از عمق تخاصم برخی جریانات مخالف دولت اظهار داشت: برخی از این جریانات طی 8 ماه گذشته به شکلی جدی برای اسقاط دولت احمدی‌نژاد برنامه‌ريزی کرده بودند، اما با هوشمندی و حمايت‌های رهبری از گفتمان عدالت خواهی و ضدفساد احمدی‌نژاد، این پروژه شکست خورد.

مشایی دوست اسرائیل است و نباید در کنار رئیس جمهور باشد

حبیب الله عسکراولادی دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان«انحراف چیست؟» به بررسي مواضع اسفنديار رحيم مشايي پرداخت. عسگراولادي در اين يادداشت نوشت: متاسفانه در اوج محبوبيت آقاي احمدي‌نژاد درخصوص آمريكا ستيزي و موضع‌گيري اصولي در برابر رژيم صهيونيستي يكباره آقاي مشايي بحث دوستي ملت ايران با مردم اسرائيل را آن‌هم از موضع معاون رئيس‌جمهور مطرح كرده و تصريح مي‌كند:«ما مردم آمريكا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي‌دانيم، ايران با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است!» وي ادامه داد: اين سخن در داخل وخارج واكنش‌هاي زيادي داشت.

مردم ونخبگان اين موضع را ناپسند دانسته و تقبيح كردند. آخر چطور مي‌شود يك رژيم فاسد كه ملت مظلوم فلسطين را از خانه و كاشانه خود آواره كرده، مردان و زنان و كودكان معصوم فلسطيني را قتل عام كرده و بعد اشرار قوم يهود را از سراسر جهان جمع كرده و در سرزمين فلسطين جا داده است، آن وقت ما بگوييم؛ «ايران با مردم اسرائيل دوست است»؟!

اصلا ما كشوري به‌نام اسرائيل را به رسميت نمي‌شناسيم، آن را يك رژيم جعلي مي‌دانيم و از آن به عنوان «رژيم صهيونيستي» يا «رژيم اشغالگر قدس» ياد مي‌كنيم. رهبر معظم انقلاب صريحا در اين مورد موضع گرفته وفرمودند:«اينكه گفته شود ما با مردم اسرائيل مثل ديگرمردم دنيا دوست هستيم حرف درستي نيست، غير منطقي و اشتباه است.

موضع دولت و جمهوري اسلامي اين نيست. اين اظهارنظر غلطي است.» رژيم صهيونيستي همان وقت كه اين حرف غلط زده شد در واكنش به اين موضوع ضمن تقدير از آقاي مشايي به او لقب دوست اسرائيل داده بود. ما مي‌گوييم دوست اسرائيل نبايد در كنار رئيس‌جمهور باشد چون اين انحراف جلوه داشت.

آقاي احمدي‌نژاد مواضع صريحي در دفاع از ولايت فقيه دارند، يك وقت گفته بودند؛ «‌در هيچ تصميمي بدون رضايت ولايت فقيه خيري وجود ندارد» ونيز گفته بودند « راه درست اطاعت از رهبري است»، خوب ايشان همين‌ فرد را كه اسرائيل مي‌گويد او دوست ماست، به سمت معاون اول رئيس‌جمهورمنصوب كرد!

علت برکناری وزیر ارتباطات چه بود؟

مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی ديروز براي نخستين بار به پرده‌اي ديگر از شايعه علت بركناري وزير ارتباطات اشاره كرد؛ شايعه بركناري تقي پور بعد از جدل با علي نيكزاد.

او به جلسه شوراي عالي فضاي مجازي كه با حضور تقي پور، وزير ارتباطات وقت و علي نيكزاد برگزار شد، اشاره كرد و گفت: چند هفته پیش، پس از جلسه شورای عالی فضای مجازی در تاریخ 11 / 9 / 91 که تا ساعات 6 تا 8 بعداز غروب طول کشید، حدود نیم ساعت یا 45 دقیقه بعداز اتمام جلسه بود که با حکم ریاست‌جمهوری جابه‌جایی وزیر محترم ارتباطات آقای دکتر تقی‌پور با علی نیکزاد اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: شایعات مختلفی مبنی بر اینکه در جلسه شورای عالی فضای مجازی درگیری پیش آمده، شنیده شد که به شدت تکذیب می‌کنم.وی ادامه داد: هیچ گونه موضوع تنش‌داری در این جلسه مطرح نشد و اصلا جنس موضوعات تنش‌زا نبود؛ موضوعات مطرح شده بیشتر مطالب مربوط به تولید محتوا بود که اصلا وزارت ارتباطات با این موضوع درگیر نیست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: جناب آقای تقی‌پور از خدمت‌گزاران راستین این انقلآب‌هستند چه در زمان خدمت در سازمان فضایی و چه در زمان خدمت در وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات.اخوان تاكيد کرد: این برکناری تدبیری بود که توسط ریاست جمهور اندیشیده شد و شورای عالی فضای مجازی در آن دخیل نبود زیرا اساسا عزل و نصب در اختیار دولت و مجلس است.

وی ادامه داد: تاکنون نیز شورای عالی فضای مجازی در عزل و نصبی وارد نشده و شاید در آینده حسب مورد دستور جلسه‌ای داشته باشد اما تاکنون در این موضوع دخیل نبودند.اخوان گفت: این جابه‌جایی بر اساس صلاحدید رئیس‌جمهور اتفاق افتاد و برداشت این است که فقط سنگر خدمت آقای دکتر تقی‌پور عوض شده است زیرا وی تاکنون به عنوان عضو حقوقی و وزیر ارتباطات در شورای‌عالی فضای مجازی حضور داشت و در آینده به عنوان عضو حقیقی از تجربیات ایشان حداکثر استفاده را خواهیم برد.

الزام ايران به دستيابي به ماهواره مستقل

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به قطع شبکه‌های ایرانی پرس تی وی و هیسپان تی‌وی از ماهواره جهانی گفت:دنیای غرب همواره شیپور تبلیغات منفی در دست گرفته و چنان صدا می‌کند که دیگران به این بیندیشند که سکان‌دار دنیا هستند.

 وي افزود: کشورمان باید در فکر سازوکاری جهت ایجاد مخابراتی مستقل و شبکه ماهواره‌ای جدا از کشورهای غربی باشد تا همان‌طور که در دانش روز دنیا به بومی‌سازی دست یافتیم، در این مهم به سمت استقلال گام برداریم.

آقا محمدي به باشگاه خبرنگاران گفت: ماهیت مستکبرانه کشورهای غربی و ترس از صدای مخالف در مراحل مختلفی به رخ جهانیان کشیده شده و این بار نیز از طریق راهزنی‌ فرهنگی بار دیگر نشان داده‌اند که خوی خشونت‌باری دارند و به حقوق مردم در دنیا اهمیتی نمی‌دهند. اینکه سران غربی از آزادی شبکه‌های ایرانی احساس خطر می‌کنند نقطه امیدی برای کشورمان و نشاندهنده ارتباط یکطرفه ابرقدرت‌های دنیا با دنیای اطراف خود است.

سخنان رئيس‌جمهور در تلويزيون انتخاباتي بود

افكار نوشت: محمد دهقان عضو هیات رئیسه و نماینده منتقد دولت در مجلس در گفت‌وگویی مطالب مطرح شده از جانب رئیس جمهور را غیرواقعی دانسته و گفته «به نظر بنده آقای احمدی‌نژاد تصمیم داشتند که در این برنامه راجع به انتخابات صحبت کنند.» دهقان با اشاره به اینکه موضوع برنامه تلویزیونی اقتصادی بود ولی رئیس جمهور بی محابا به مسئله انتخابات پرداخت گفت: من معتقدم هدف رئیس‌جمهور از دو نشستی که با تلویزیون داشته‌اند انتخاباتی بوده است.

این درحالی است که رهبری مکرر بر عدم ورود زودهنگام به عرصه انتخابات تاكيد کرده‌اند. این خلاف ‌شأن وی است که از تریبون رسانه ملی راجع به انتخابات صحبت کند و همه نیز می‌دانند که ایشان برای انتخابات سال بعد کاندیدا دارند.

 این به صلاح تلویزیون نیست و صدا و سیما نباید اینگونه رفتار کند. در چنین شرایطی آقای رئیس‌جمهور یکسری مسائل را به‌صورت یکطرفه و غیرواقعی به مردم منتقل می‌کند و کسی نیز پاسخ ایشان را نمی‌دهد. نباید فضایی فراهم شود که ایشان همه را به رگبار ببندند و کسی نیز پاسخگوی ایشان نباشد.

هنوز هم از سر کوچه احمدی‌نژاد خرید می‌کنند!

اعتدال نوشت: حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مشکلات زیادی دارند و حتی مشکلات روستاییان نیز زیاد است؛ این مقدار یارانه ای که می دهند تنها دو برابرش صرف هزینه قبض آب و برق می شود و مردم نمی توانند قبوض دیگر گاز و غیره را پرداخت کنند؛ هزینه‌ها بالا رفته است بلیت‌ها گران شده و طبیعی است مشکلات مردم بسیار زیاد شده است؛ اما آقایان نمی خواهند بپذیرند.

پورفاطمی گفت: وقتی بانک مرکزی آمار درستی ارائه نمی‌کند و از سوی دیگر رئيس‌جمهور هم مشاوران خوبی ندارد که به وی خیانت مي‌كنند و وضعیت مردم را نمی‌گویند، احمدی‌نژاد هم اینگونه حرف می زند یا شاید هم هنوز از کوچه رئيس‌جمهور خرید مي‌كنند.

از احمدي‌نژاد حمايت كرديم چون هاشمي مقابلش بود

انتخاب نوشت: عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالي درباره علت حمايت از احمدي‌نژاد در انتخابات سال 84 گفت: شما ببينيد ما در مقابل چه كسي از احمدي‌نژاد حمايت كرديم. ما هشت سال در دوران سازندگي تجربه آن شخص را داشتيم. ‏وي همچنين درباره حمايت از احمدي‌نژاد در انتخابات سال 88 گفت: ‏ باز هم بايد ببينيد ما در مقابل چه كسي از احمدي‌نژاد حمايت كرديم؛ كساني كه ادعاي قانونگرايي داشتند اما پيش از شمارش آرا ‏به‌دنبال قانون‌شكني بودند. آيا ما بايد به‌دنبال سراب مي‌رفتيم؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.