سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت کابوس آتش افروزان به استرالیا

موج گسترده آتش سوزی ها در حالی است که طبق روال همه ساله ماموران آتش نشانی باید پس از کریسمس خود را برای آتش سوزی های ناشی از گرمای هوا آماده می کردند

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، هر چند سال یکبار، کشور استرالیا شاهد سلسله آتش سوزی های گسترده ای است که بعضا به صورت عمد توسط برخی افراد شروع می شود. به عنوان مثال در سال 2009 شمار قربانیان ناشی از آتش سوزی در جنگل های جنوب استرالیا به 128 نفر رسید و پلیس اعلام کرد این آتش سوزی عمدی بوده است.

در سال 1983 میلادی نیز استرالیا شاهد یک آتش سوزی مخرب و مرگبار بود که براثر آن 75 نفر قربانی شدند و سه هزار خانه نابود شد. اکنون نیز در آستانه ورود هوای گرم به استرالیا در ایام کریسمس 2013، بروز چندین فقره آتش سوزی در این کشور نگرانی ها از فعالیت آتش افروزان را افزایش داده است.

علاوه بر آتش سوزی در مراتع و منطقه جنگلی در «وانداوی» در استرالیا، بروز شش فقره آتش سوزی جداگانه نزدیک به مناطق مسکونی باعث شده تا ظن و گمان ها به سمت آتش افروزی عمدی رود چراکه این حریق ها به فاصله چند دقیقه پس از یکدیگر رخ داده است.

موج گسترده آتش سوزی ها در حالی است که طبق روال همه ساله ماموران آتش نشانی باید پس از کریسمس خود را برای آتش سوزی های ناشی از گرمای هوا آماده می کردند و افزایش گرمای هوا در این شرایط نگرانی ها از شدت یافتن حریق را باعث شده است.

این مسئله باعث شده تا برخی مردم و رسانه ها، از بازگشت آتش افروزان پس از چند سال خبر بدهند و علی رغم تکذیب مسئولان، افکار عمومی از این شایعه به شدت هراس دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.