به گزارش حوزه
دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد ناظمی اردکانی اظهار داشت: زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری صدور این کارت انجام شده است.
وی گفت: مندرجات و عکس کارت ملی هوشمند لیزری و از هفت لایه تشکیل شده است که جعل آن امکان پذیر نیست.
ناظمی اردکانی با بیان اینکه استفاده از کارت های ملی کنونی فقط از طریق حضور فیزیکی امکان پذیر است گفت: با کارت ملی هوشمند افراد در منزل نیز خدمات دریافت می کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: کارت ملی هوشمند دارای رمز برای هر فرد است که به وسیله آن وارد فضای مجازی می شود.
ناظمی اردکانی گفت: این کارت ده سال اعتبار دارد و برای تغییر کد پستی و فایل های اطلاعاتی نیاز به تعویض کارت نیست.
وی با بیان اینکه برای همه کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد افزود: کارت افراد زیر 15 سال حافظه کمتری در مقایسه با کارت افراد بالای 15 سال دارد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با توجه به اینکه تاریخ انقضای کارت های ملی کنونی تا پایان سال 92 است همه تلاش خود را برای ارائه کارت ملی هوشمند تا پایان سال 92 انجام می دهیم اما اگر این کار انجام نشد اعتبار کارت های ملی تمدید خواهد شد.
ناظمی اردکانی افزود: به طور میانگین 97 درصد وقایع حیاتی ثبت و ولادت و فوت روزانه ثبت می شود.
وی گفت: دفترخانه های ازدواج و طلاق نیز آمار خود را به صورت الکترونیکی وارد پایگاه اینترنتی سازمان ثبت احوال می کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: هموطنان برای دریافت کارت ملی هوشمند پس از اعلام زمان نام نویسی باید در پرتال سازمان ثبت احوال فرم مربوط را کامل کنند و با دریافت کد رهگیری و مراجعه به مراکزی که اعلام می گردد از آنها عکس گرفته می شود و پس از چند روز می توانند کارت خود را دریافت کنند.
ناظمی اردکانی گفت: افرادی که پیش از این برای تغییر نام حکم قضایی می گرفتند اکنون همه چرخه تغییر نام در سازمان ثبت احوال انجام می شود.
وی افزود: افرادی که می خواهند نام خود را به نام محمد یا نام های مقدس دیگر تغییر دهند این کار در کوتاه ترین زمان در سازمان ثبت احوال انجام می شود.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: 80 دستگاه از اطلاعات پایگاه جمعیت کشور استفاده می کند.
انتهاي پيام/