سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش به مادران جهت ارتقای عملکرد آنها در ارایه قطره آهن به کودکان

در كشور ما در حالي كه اكثر مادران قطره آهن را بطور رايگان دريافت مي كننداما فقط 61 درصد بطور منظم مصرف می کنند،سرمايه گذاري بيشتر درجهت ارائه قطره آهن لازم نیست بلكه آموزش از اهميت بیشتری برخورداراست.

معصومه علی دوستی، کارشناس ارشد آموزش بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:كم خوني يكي از موضوعات مهم سلامت عمومي در كودكان است و در اين ميان كم خوني فقر آهن شايعترين نوع كم خوني در اين قشر مي باشد شيرخواران و كودكان براي رشد بافت هاي بدن به آهن اضافي نياز دارند.

وی گفت:پيشگيري از بروز فقر آهن با تجويز به موقع آهن كمكي منجر به افزايش فراگيري، افزايش بازده بدني و كاهش ميزان بروز عفونت ها و مرگ و مير ناشي از آن خواهد شد و در دراز مدت يكي از سرمايه گذاري هاي پر سود كشور به شمار مي رود.

این کارشناس ارشد آموزش بهداشت تصریح کرد: در كشور ما در حالي كه اكثر مادران قطره آهن را بطور رايگان دريافت مي كنند اما فقط 61 درصد بطور منظم  مصرف مي كنند، سرمايه گذاري بيشتر در جهت ارائه قطره آهن لازم نیست بلكه آموزش و تغيير نگرش مادران از اهميت بیشتری برخوردار است، بنابراين با توجه به نقش مراكز بهداشتي درماني پيشنهاد مي شود كه مداخلات آموزشي مستمر در اين زمينه به صورت قابل دسترس در اين مراكز تدوين و اجرا گردد./ح

برچسب ها: کودک ، قطره آهن ، آموزش ، کم خونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.