سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/ دردانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد؛

تاثیر عصاره های داروهای گیاهی در درمان مشکلات ناباروری

رئیس مرکز تحقیقات علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در این مرکز، تاثیر عصاره های داروهای گیاهی در درمان مشکلات ناباروری به وِیژه در آقایان بررسی می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر حسین نیکزاد در جمع خبرنگاران گفت: تحقیقات در خصوص دستگاه تناسلی و علوم اعصاب از مهم ترین فعالیت های این مرکز می باشد.

وی افزود: مرکز تحقیقاتی علوم تشریح دانشگاه به منظور گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتی و درمانی موافقت اصولی خود را در سال 1385 از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.

وی، توسعه و به کارگیری دانش بشری در زمینه علوم تشریح، انجام پژوهش های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی در جهت اصلاح نظام و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به منظور جوابگویی به نیازهای جامعه، جمع آوری، تنظیم و طبقه بندی اسناد، مقالات و مدارک مربوطه و انتشار آنها، تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه علوم تشریح، ترغیب، تشویق و به کارگیری محققین در زمینه های علوم تولید مثل، علوم اعصاب و آموزش آناتومی، کوشش در جلب توجه و همکاری مراکز تحقیقاتی و اجرایی مربوطه در داخل و خارج کشور را از مهم ترین اهداف این مرکز عنوان کرد.

وی تصریح کرد: گسترش تحقیقات در زمینه علوم تولید مثل، گسترش تحقیقات در زمینه علوم اعصاب و نوروآناتومی به ویژه شناخت بیشتر مکانیسم های نورودژنراسیون حاصل از سکته مغزی و راههای بهبود این روند، برنامه ریزی و اجرای پژوهش در جهت بهبود آموزش و یادگیری دروس علوم تشریح از راهبردهای این مرکز در آینده است.

به گفته وی، هم اکنون 18 طرح تحقیقاتی در این مرکز در دست اجراست که اجرای آنها به طور میانگین 3 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در بر دارد.

وی با اشاره به اینکه نتایج حاصل از تحقیقات مرکز علوم تشریح دانشگاه به صورت مقالات علمی پژوهشی به چاپ می رسد، تصریح کرد: 26 مقاله علمی پژوهشی این مرکز از ابتدای سال جاری تاکنون به چاپ رسیده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.