سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

پیست اسکی بین‌المللی بیجار با خطر تخریب روبروست

پیست بین‌المللی نسار بیجار به دلیل کم‌توجهی با خطر تخریب روبه‌رو است و نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كردستان، کارشناس فنی اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار گفت: عملیات اجرای این پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبارات لازم و نظارت کافی توسط مجری طرح عملیات ساخت و ساز تعطیل شده است.
رستگاری افزود: برای بهینه‌سازی پیست بین‌المللی اسکی نسار بیجار که جزو پنج طرح برتر کشور در زمینه گردشگری است، اگرچه در سال‌های گذشته 20 میلیارد ریال هزینه شده است، اما به دلایل مختلف این پیست در شرف نابودی است و باید هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از تخریب آن برنامه‌ریزی شود.
وی همچنین اضافه کرد: از جمله مشکلات این پروژه بزرگ ورزشی می‌توان به  ناقص بودن ساخت سکوی بالای کوه برای پیاده و سوارشدن اسکی‌بازان، تأمین آب مورد لزوم فازهای یک و دو، خرید تراکتور چمن‌زنی، ترمیم چمن فاز یک، حفاری کانال و لوله‌کشی به فاز دوم، ساخت اتاقک در بالا و پایین کوه و ساخت آلاچیق اشاره کرد که این موارد از جمله مشکلات ساختاری و رفاهی این طرح بزرگ است.
رستگاری به وضعیت آبرسانی این پروژه اشاره و گفت: با وجود حفر یک چاه 64 متری، به دلیل کافی نبودن آب، چمن پیست در حال خشک شدن است و به همین منظور باید محل چشمه بازسازی و گالری حفر شود.
رستگاری در پایان اضافه کرد: اگر مشکلات پیست اسکی بیجار با سرعت و دقت انجام گیرد، می‌توان مسابقات جهانی را در این پیست برگزار کرد، اما در شرایط فعلی این پیست با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند و شرایط آن مناسب نیست./ب
برچسب ها: پیست ، چاه ، تخریب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.