سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروتزهای رباتیک جایگزین مناسب برای پروتزهای ثابت

براساس تحقیقات این گونه از پروتزها با استفاده از یک تراشه کوچک می توانند عملکردهای مغز را کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری science Daily پروتز و درمان های جدید برای بازگرداندن توانایی حرکت، دیدن و راه رفتن کشف و ساخته شد.

براساس این گزارش، این پروتزها از جمله پروتزهای بازو، پاها مجهز به چشم بیوتیک است و قابلیت چرخش 70 درجه را دارد.  
 
براین اساس، امسال یک زن فلج با کار گذاشتن یک تراشه در مغزش بازوی روباتیک او را تحت کنترل قرار داده که با انجام این شاهکار توانستند به این زن کمک کنند، چرا که به مدت 15 سال بود که این زن نتوانسته بود فنجان قهوه اش را در دست بگیرد.  
 
گرگوری کورتین از موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در لوزان می گوید: ما در حال ورود به منطقه واقعا هیجان انگیزی هستیم که ما می توانیم تمام انواع فناوری های پیچیده را که می تواند کاربردهای زیست پزشکی داشته باشد و این خود یک انقلاب است مورد دیگر، کتی هاچینسون است که بر اثر سکته مغزی فلج شده بود و با استفاده از این تراشه در مغز وی ابتدا لبخند زد و سپس خندید.  
 
این یک سال بزرگ برای قطعات مصنوعی است که توانست به ورزشکاران در پارالمپیک،‌المپیک لندن کمک کند.  
 
این فن آوری هنوز در حال توسعه است، اما برخی از بیونیک های بیرون آمده از آزمایشگاه برای اولین بار در درمانگاه ها مورد استفاده قرار گرفته است اما این بیونیک ها هزینه های سنگین برای کاربران باقی می گذارد.  
 
در طول این چند دهه با اتکا به مطالعات رابطه بین مغز و ماشین و مطالعه گسترده ای که با اجازه هاچینسون بر روی بازوی روباتیک وی انجام شد، محققان به روابط بین این دو پی بردند ، به عنوان مثال حرکات بازو با شلیک سلولهای عصبی خاص در مغز مرتبط است.  
 
ایمپلنت شبکیه در حال حاضر در موش آزمایش شده است این تراشه ها، تراشه های فتوولتائیک بلند و باریک است که در زیر شبکیه کاشته شده است.  
 
تحقیقات نشان داد پتانسیل بازگرداندن عملکرد به اندام بدون استفاده از پروتز ممکن شده است و این کمکی است به افرادی که از نقص عضو یا هر نوع فلجی رنج می برند./ح

برچسب ها: پروتز ، رباتیک ، تراشه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.