سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

450 هزار تن فضای ذخیره گندم در زنجان

استان زنجان در حال حاضر دارای بیش از 450 هزار تن فضای استاندارد گندم است که سهم دولت قریب به 110 هزار تن بوده و 340 هزار تن دیگر متعلق به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان: سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به بزرگترین سیلوی بتنی بخش خصوصی در حال احداث اشاره کرد وگفت: این سیلو با ظرفیت 100 هزار تن فضای ذخیره‌ای استاندارد گندم بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ورود آن به چرخه ذخیره سازی این محصول استراتژیک، فضای ذخیره‌ای گندم استان به 568 هزار تن می‌رسد که این میزان 3 برابر مصرف گندم استان و دو برابر بیشترین میزان خرید و ذخیره گندم در طول تاریخ استان است.

منصوری افزود: قریب به 11 هزار تن گندم از کشاورزان زنجان طی امسال خرید و در سیلوهای گندم ذخیره سازی شده است و باید تاکید کرد فضای ذخیره‌ای گندم در استان زنجان سه برابر میزان مصرف سالیانه گندم استان است.

وی به کیفیت مطلوب گندم‌های خریداری شده تاکید کرد وادامه داد: متوسط درصد افت غیر مفید گندم‌های خریداری شده 1.1 و درصد افت مفید آن1.3 و میزان درصد سن زدگی1.2 بوده که از وضعیت کیفی مطلوبی برخوردار هستند.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان با تاکید بر اینکه اولویت خرید گندم طی امسال با بخش خصوصی و تعاونی بود،خاطر نشان کرد: کارخانجات آرد سازی و بخش صنف و صنعت در استان ،با منابع داخلی خود اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز استان نموده و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بنا بر سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم، گندم‌های خریداری نشده را به قیمت تضمینی خرید و ذخیره سازی کرده است./ب



برچسب ها: گندم ، ذخیره ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.