سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: آستان قدس رضوی در زمینه پژوهش های اجتماعی پیشگام است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت : آستان قدس رضوی در زمینه پژوهش های اجتماعی پیشگام است.

سید احمد علوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با اعلام این مطلب افزود: ایران نیز در مسائل مختلف اعم از پزشکی، الهیات،علوم انسانی پیشرفتی اگر داشته است به دلیل توجه به بحث پژوهش و تحقیق و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه است که این مسئله سبب رعب و وحشت استکبار جهانی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌هایی که مراکز و ارگان‌های دیگر ذهنشان به دنبال پژوهش و تحقیق نبود مؤسسه پژوهش و تحقیق آستان قدس تاسیس شد.

وی افزود: ما سعی داریم نوجوانان را با بحث پژوهش و تحقیق انس دهیم و در نمایشگاه پژوهش نیز آثار زیادی از همین نوجوانان ارائه شد.از جمله فعالیت‌هایی که انجام شده می‌توان به کتابخانه و موزه آستان قدس اشاره کرد، که در کنار خدماتشان فعالیت‌های پژوهشی زیادی دارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به طرح‌های پژوهشی که در کتابخانه آستان قدس رضوی موجود است افزود: در حال حاضر 119 طرح پژوهشی در کتابخانه موجود است که درباره موضوعات کاربردی پژوهش انجام شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به کتاب‌های منتشر شده در آستان قدس رضوی افزود: این کتاب‌ها در علوم مختلف مانند حدیث، رجال، نهج‌البلاغه و کنگره اقتصاد اسلامی و صدها مقاله در همین موضوع نیز به چاپ رسیده است.

علوی ادامه داد: همچنین دانشجویان دانشگاه رضوی در مقاطع عالیه پژوهش‌های خوبی در زمینه‌های مختلف علوم انجام داده‌اند که از آنها مقالات خوبی به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به دیگر حوزه‌های آستان قدس که در آنها پژوهش انجام می‌شود خاطر نشان کرد: در کتابخانه و موزه علاوه بر خدماتی که ارائه می‌کنند فعالیت‌های پژوهشی زیادی نیز انجام می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به پژوهش‌های انجام شده در آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد: بسیاری از بیمارانی که برای انجام درمان از کشور خارج می‌شدند امروز به مدد پژوهش‌های درمانی آستان قدس در خود کشور معالجه می‌شوند.

علوی افزود: همچنین در بحث داروسازی بیش از 60 نوع داروی کمیاب ضدسرطانی تولید می‌شود و همچنین آستان قدس رضوی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان تولید دارو برای فکتور 8 خون را در دستور کار دارد./ ب

برچسب ها: پیشگام ، در ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.