سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأثیر ارتفاع در بروز تأخیر تکاملی میان کودکان

زندگی در ارتفاعات بالا می تواند عاملی برای بروز تأخیر تکاملی در کودکان باشد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه طب اطفال، پژوهشگران با بررسی 2000 کودک در سنین 3 ماهگی تا 2 سالگی دریافتند کودکانی که در مناطق با ارتفاع بالاتری زندگی می کنند نسبت به کودکان هم سن خود بیشتر در معرض خطر تاخیر تکاملی و بروز نارسائی های تکاملی قرار می گیرند.

نتایج حاصل از این گزارش حاکیست: بروز این اختلال در کودکان اسکان یافته در مناطق مرتفع ممکن است به دلیل کاهش فشار اکسیژن هوا باشد که در این میان نقاط مرتفع بیش از 2500 متر از سطح دریا نسبت به مناطق کم ارتفاع و زیر 800 متر از سطح دریا احتمال وقوع این بیماری را در کودکان تا 2 برابر افزایش می دهد.

براساس این گزارش محققان ضمن بیان این که تأخیر تکاملی در کودکان عامل بروز بیش فعالی و اختلالات یادگیری در آنهاست، افزودند: ظهور نشانه های این بیماری در کودکانی که درمناطق مرتفع تری زندگی می کنند به ازای هر 100 متر ارتفاع هم چنین با تعدیل دیگر فاکتورهای دخیل در وقوع این بیماری نسبت به کودکان دیگر افزایش یافته است.

گفتنی است: شناخت عوامل خطرساز بروز این بیماری می تواند در تشخیص به موقع و سریع موارد تأخیر تکامل مهم باشد که در این میان والدین با داشتن اطلاعات لازم جهت وجود هر یک از عوامل باید کودک مورد نظر را به پزشک متخصص ارجاع دهند. /ح
برچسب ها: ارتفاع ، تکلم ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.