سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

معرفی رییس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران

در آیینی با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه تبریز، رییس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران در این دانشگاه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رییس دانشگاه تبریز در مراسم معرفی رئیس این موسسه گفت : تاریخ و تاریخ نگاری از علوم بسیار مهم است که فرهنگ آداب ، هویت یک قوم را منتقل می کند و دشمنان و استکبار همواره سعی داشته اند با نفوذ در تاریخ نگاری، اهداف خود را دنبال کنند.

دکتر پرویز آژیده افزود: نوعاً شاید 95 درصد تاریخ نگاری ها درست باشد اما دشمنان به امید 5 درصد انحرافات در پی اهداف خود باشند زیرا در غیر این صورت کسی سخنان آنها را باور نخواهد کرد .

به گفته وی شناسایی این انحرافات به عهده اهل فن است و امیدواریم این موسسه به طور هدفمند در شناسایی و معرفی گنجینه های تاریخی و اسناد دقیق کشور فعالیت مثمر ثمر داشته باشد.

وی درادامه با بیان اینکه دانشگاه از نظر سخت افزار و نیرو پشتیبانی های لازم را از این موسسه خواهد داشت، تصریح کرد: از نظر محتوا یی نیز لازم است گروه تاریخ و دیگر گروههای مرتبط حمایت لازم را از موسسه داشته باشند.

رییس موسسه تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تقدیر از اعتماد رئیس دانشگاه به این موسسه گفت: دانشگاه تبریز پتانسیل بسیار بالایی در حوزه مطالعات علوم انسانی دارد و امید دارم که این موسسه با انجام کارهای ماندگار به این اعتماد بهترین پاسخ را داشته باشد.

دکتر محمد علی پرغو با اشاره به راه اندازی موزه این موسسه نیز گفت: آثار ارزشمندی از دوره های مختلف در این موزه نگهداری می شود که برای مطالعه پژوهشگران بسیار موثر می باشد.

به گفته وی جذب هیأت علمی ثابت و ردیف اعتباری مستقل از دیگر نیازهای اساسی این موسسه برای رشد و پویایی بیشتر می باشد.

یاد آور می شود این موسسه در سال ۱۳۴۳ از سوی مرحوم دکتر منوچهر مرتضوی، در این دانشگاه تاسیس شده است./س

برچسب ها: معرفی ، رییس ، موسسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.