سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيانيه مشترک هند و روسيه در حمايت از حق ايران براي ادامه فعاليت صلح آميز هسته اي

روسيه و هند بر حق جمهوري اسلامي ايران براي ادامه فعاليت صلح آميز هسته اي اش تاكيد كردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، در ديدار روز گذشته "ولاديمير پوتين" با مانموهان سینگ، نخست وزیر هند در پایان سیزدهمین نشست سالانه هند-روسیه در دهلی نو، رهبران دو كشور بر حق ايران در مورد برنامه صلح آميز هسته اي تاكيد كردند و به لزوم افزايش همكاري هاي ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كردند.  

رهبران دو كشور همچنين خاطر نشان ساختند كه حل منازعه جاري در مورد برنامه هسته اي ايران تنها بايستي از طريق ديپلماسي و با راه حلي سياسي رفع گردد.

آنان همچنين در مورد اعمال تحريم هاي يك طرفه عليه ايران و تاثيرات مخرب آن ابراز نگراني كردند. 

رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر هند بر پایبندی خود به یک افغانستان متحد، صلح‌آمیز و عاری از هرگونه دخالت خارجی، تاکید کرده‌اند.

نخست وزیر هند همچنين اعلام کرد: هند و روسیه در هدف ایجاد یک افغانستان باثبات، متحد، دموکراتیک و کامیاب، بدون هرگونه دخالت خارجی، تروریسم و افراط‌گرایی، هم‌سو هستند.

نخست وزیر هند افزود: ما تحولات در افغانستان را بازبینی می‌کنیم و برای همکاری علیه تهدیدات مربوط به ایدئولوژی‌های افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر، توافق داریم.

ولاديمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و مانموهان سینگ، نخست وزیر هند همچنین در بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از تلاش‌های دولت افغانستان برای مصالحه با طالبان ابراز کردند.

در این بیانیه آمده است: طرفین (هند و روسیه) از تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای برگزاری گفتگوی صلح‌آمیز با مخالفان مسلح حمایت می‌کنند؛ به شرط آن که این روند تحت رهبری افغانستان ادامه یابد و جنگجویان خطوط قرمز تعیین شده از سوی جامعه بین‌المللی را رعایت کنند.

مقامات هند و روسیه همچنین در این بیانیه از گروه جنگجویان (طالبان) خواستند قانون اساسی افغانستان را به رسمیت شناسند و به خشونت پایان دهند.

امریکا و متحدانش در سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان بخشی از طرح امریکایی به اصطلاح جنگ با تروریسم، به افغانستان حمله کردند. رژیم طالبان در این جنگ سرنگون شد، اما کشور افغانستان همچنان صحنه خشونت و ناامنی است.
برچسب ها: هسته ای ، ایران ، هند ، روسیه ، حق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.