سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت ترکيه با مشارکت رژيم صهيونيستي در فعاليت هاي ناتو

يک مقام ترک روز دوشنبه گفت ترکيه با مشارکت اسرائيل در فعاليت هاي غيرنظامي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ( ناتو ) در سال 2013 موافقت کرده و به اين ترتيب از مخالفت اوليه خود با اين مسئله به علت مناقشه بين اين دو متحد منطقه اي سابق دست کشيده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، روابط بين اسرائيل با ترکيه که زماني تنها متحد مسلمان تل آويو به شمار مي رفت ماه مه سال دو هزار و ده پس از حمله نيروهاي اسرائيلي به کشتي حامل کمک هاي بشردوستانه براي نوار غزه که کشته شدن نه تبعه ترکيه را درپي داشت ، تيره شد .
اين شکاف بين اسرائيل و ترکيه برغم تلاش هاي آمريکا براي رفع اختلاف ها بين تل آويو و آنکارا ، ادامه يافته  
است .
ترکيه که از کشورهاي عضو ناتو است از موافقت با حضور اسرائيل در نشست ماه مه گذشته سران ناتو خودداري کرد زيرا اين دولت يهودي از عذرخواهي به علت کشتن اين اتباع ترکيه خودداري کرده بود .  
اسرائيل اگرچه از اعضاي ناتو نيست اما به همراه شش کشور ديگر غير عضو بخشي از گفتگوي مديترانه اي به شمار مي رود که يک برنامه توسعه ناتو است.
اين مقام ترک افزود ترکيه اکنون موافقت خواهد کرد اسرائيل در برخي فعاليت هاي ناتو در سال آينده مشارکت داشته باشد اما همچنان با پيوستن اسرائيل به رزمايش هاي نظامي مشترک ناتو مخالف است.
اسرائيل و ترکيه که زماني متحد نزديک يکديگر به شمار مي رفتند و هردو با سوريه هم مرز هستند از تبادل اطلاعات برخوردار بودند و رزمايش هاي نظامي مشترک انجام مي دادند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.