سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيش از يکصد شهيد ؛ نتيجه جنايات آل خليفه در بحرين

اقدامات سرکوبگرانه رژيم آل خليفه عليه مردم بحرين تا کنون بيش از يکصد شهيد برجاي گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ اين در حاليست که منابع بيمارستاني قادر به ارائه آمار دقيقي از شمار زخمي ها نيستند زيرا زخمي هاي حوادث بحرين از بيم بازداشت شدن از مراجعه به بيمارستان ها و مراکز درماني خودداري مي کنند. احمد مهدي گزارشگر اين شبکه با اشاره به شهادت بيش از يکصد نفر در جريان انقلاب بحرين افزود: برخي از شهداي انقلاب بحرين از زنان و کودکان هستند که بر اثر استنشاق گازهاي سمي يا اصابت گلوله هاي جنگي به شهادت رسيده اند. 

در ادامه آمده است: نيروهاي رژيم بحرين براي حمله به تظاهرکنندگان در اين کشور از انواع سلاح هاي ممنوعه از جمله گازهاي سمي استفاده مي کنند. نيروهاي رژيم به استفاده از اين گازها در خيابان اکتفا نمي کنند بلکه گلوله هاي گاز را به داخل منازل نيز شليک مي کنند. گزارشگر به نقل از روزنامه کريستين ساينس مانيتور افزود: مقامات بحريني مدارک بيماراني را که به بيمارستان مراجعه مي کنند تحت بررسي قرار مي دهند تا بتوانند زخمي ها را تعقيب کنند. 

سازمان هاي حقوق بشر در بحرين اعلام کردند نيروهاي مستقر در اطراف مجتمع درماني سلمانيه زخمي ها را به محض ورود به بيمارستان بازداشت و به اماکن نامعلومي منتقل مي کنند. مقامات بحريني همچنين از درمانگاه هاي خصوصي خواسته اند ورود زخمي هاي تظاهرات به آنجا را فورا گزارش کنند. بر همين اساس شهروندان بحريني درمانگاه هاي موقت در منازل ايجاد کرده اند تا به درمان زخمي ها بپردازند و پزشکان بحريني هم کمک هاي اوليه را به شهروندان آموخته اند تا خدمات لازم را در اختيار زخمي ها قرار دهند. اين در حاليست که فقدان امکانات لازم براي درمان مناسب برخي از زخمي ها تا کنون به شهادت چهار نفر از آنان منجر شده است.
برچسب ها: بحرین ، شهید ، آل خلیفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.