سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضي تردست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجراي طرح "قاضي مدرسه" اقدامي مثبت است/ مفيد بودن طرح براي دبيرستاني‌ها

يک حقوقدان گفت: ايجاد سنخيت سني ميان قاضي و نوجوان، نفوذ کلام و آشنايي قاضي با مسائل و دغدغه‌هاي روز نوجوانان از جمله مسائلي است که مي‌بايست به آن توجه کرد.

حسن تردست در گفتگو با خبرنگار حقوقي، قضائي باشگاه خبرنگاران درباره طرح "قاضي مدرسه" اظهار داشت: طرح مذکور چنانچه با برنامه‌ريزي مفيد و کارشناسي دقيق صورت گيرد به نزديک شدن رابطه قضات و طبقه نوجوان کمک شاياني مي‌کند.

وي با اشاره به آمار بالاي ارتکاب جرم در بين نوجوانان تصريح کرد: به لحاظ آماري بسياري از نوجوانان با ناهنجاري‌هاي فرهنگي مانند مشاهده فيلم‌هاي غيراخلاقي، استعمال مواد مخدر و روابط نامشروع در گير هستند لذا بهتر است مديريت اين مسئله با حوزه فرهنگي باشد و قضات نيز جزئي از برنامه آموزشي باشند تا ابتدا زمينه‌هاي سوال فراهم و نوع سوالات و معضلات کارشناسي شود.

تردست با بيان اين مطلب که گزينش قضات متصدي امري بسيار مهم است گفت:  ايجاد سنخيت سني ميان قاضي و نوجوان، نفوذ کلام و آشنايي قاضي با مسائل و دغدغه‌هاي روز نوجوانان از جمله مسائلي است که مي‌بايست به آن توجه کرد.

اين حقوقدان در پايان خاطر نشان کرد: از آنجائيکه مقاطع تحصيلي پائين با مفاهيم حقوقي و جزا آشنائي ندارند بهتر است اين طرح براي مقاطع دبيرستاني اجرا شود.
 
گفتني است؛ معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه طي چند روز اخير از اجراي طرح "قاضي مدرسه" در تمامي استان‌هاي کشور خبرداد و افزود: در اين طرح قضات وارد مدارس شده و دانش آموزان مي‌توانند در مورد انواع جرم و مجازات‌ها و راه‌هاي پيشگيري از آن مطلع شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تردست ، طرح ، قاضی ، مدرسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.