سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحريم دانشگاه‌ صنعتي شريف ناشي از عصبانيت غرب است

دبير انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي شريف با بيان اينکه غرب از عصبانيت روي به تحريم دانشگاه‌ صنعتي شريف آورده، گفت: پشتيباني مالي و فکري مسئولان از پژوهشگران و دانشجويان در دانشگاه‌ها قطعا سد محکمي در برابر تحريم‌هاي غرب است.

علي زارعي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره تحريم دانشگاه صنعتي شريف از سوي اتحاديه اروپا اظهار داشت: کشورهاي غربي از هر طريقي درصدد به حصار کشيدن ابزارهاي علمي دانشگاه‌‌هاي ايران هستند.

اين فعال دانشجويي با ذکر مثالي از تاثيرات اعمال تحريم‌هاي غرب بر دانشگاه‌هاي ايران يادآور شد: چندي پيش يکي از دانشجويان که نيازمند دوربين عکاسي پيشرفته براي انجام کارهاي پژوهشي‌اش بود، کشور آلمان از ارائه اين دوربين به دانشجو ايراني خودداري کرد و با حمايت‌ها و پي‌گيري‌هاي مسئولان اين دانشگاه، دانشجويان توانستند با تهيه يک دوربين مبتدي، اقدامات لازم را بر روي آن، جهت پيشبرد کارهاي پژوهشي انجام دهند.

زارعي دلايل قرار گرفتن دانشگاه صنعتي شريف در ليست تحريمي اتحاديه اروپا را اينگونه عنوان کرد: پيشتازي دانشگاه صنعتي شريف در توليد علومي که مستقيما به قدرت ايران در منطقه مرتبط است و يا پيشرفت‌هايي که در سيستم موشکي- نظامي از سوي دانشگاهيان در کشور شاهد بوديم از نمونه‌هاي قابل ذكر است.

وي در ادامه به نقش دانشگاهيان در خنثي‌سازي تحريم‌هاي بين‌المللي عليه اين دانشگاه تاثير گذار در ايران افزود: دانشجويان و مسئولان دانشگاه صنعتي شريف با پي‌گيري‌ها و نقش علمي خود مي‌توانند تا حدود بسيار زيادي تبعات منفي تحريم‌ها را جبران کنند و در واقع بايد گفت که تحريم دانشگاه‌ صنعتي شريف ناشي از عصبانيت غربي‌ها در عدم دستيابي به اهدافشان است.

دبير انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي شريف در پايان خاطرنشان کرد: پشتيباني مالي و فکري مسئولان از پژوهشگران و دانشجويان در دانشگاه‌ها قطعا سد محکمي در برابر تحريم‌هاي غرب است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.