سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود فارغ التحصیلان روانشناسی استثنایی در مدارس فراگیر از اولویت هاست

ورود فارغ التحصیلان روانشناسی استثنایی در مدارس فراگیر از اولویت هایی است که نباید توسط متولیان آموزش و پرورش نادیده گرفته شود.

گیتی موللی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  کودکان نیمی از عمر خود را در مدارس می گذرانند و نباید حقوق کودکان در مدارس نادیده گرفته شود.

وی در ادامه گفت: هر کودکی که نتواند از آموزش های عادی بهره بگیرد و دچار اختلالات و انواع کم توانی ها و ناتوانی باشد کودک استثنایی تلقی می شود که چگونگی مواجه معلمان با این دانش آموزان حائز اهمیت است.

روانشناسان استثنایی کشورمان اظهار داشت: در صورتی که در مدارس فراگیر که کودکان عادی و استثنایی در کنار هم قرار می گیرند شاهد ورود معلمان مجرب و فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی استثنایی باشیم یا از توان علمی و تجربی روانشناسان استثنایی بهره بگیریم، شاهد کاهش آسیب ها به کودکان استثنایی و در نهایت رشد و شکوفایی جامعه خواهیم بود.

موللی در ادامه تاکید اصلی سخنان خود را بر دانش آموزان سنین 6 تا 18 سال که نیمی از عمر خود را در مدارس سپری می کنند، دانست./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.