سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

صدور گواهي سلامت براي محصولات صيفي و سبزي در استان چهارمحال و بختياري

مدير حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختياري، از صدور شناسنامه سلامت براي محصولات سبزي صيفي و محصولات تازه خوري در سال زراعي جاري در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حسين برزگر گفت: محصولات كشاورزاني كه مطابق دستورالعمل فني محصولات ( IPM   ( عمل كنند، در سال زراعي جاري، گواهي سلامت دريافت مي كنند.

مدير حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختياري گفت: كارشناسان بر تمام سطوح سبزي و صيفي، نظارت چند مرحله اي، اعم از استفاده سم و كود، توسط كشاورزان خواهند كرد و اگر كشاورز، مطابق دستورالعمل فني محصولات عمل كرد و محصول در آزمايشي كه به صورت مشترک، توسط دانشگاه علوم پزشكي و جهاد كشاورزي انجام مي شود، محصولي سالم و فاقد باقيمانده سم و فلزات سنگين باشد، گواهي سلامت دريافت مي كند و قابل عرضه در ميادين مي باشد.

وي، با اشاره به اين كه محصولات سبزي و صيفي و محصولات تازه خوري مانند انگور و هلو در اين دستورالعمل قرار مي گيرند، و اصلي ترين مسئوليت در این زمینه هم برعهده مردم است، از آنها خواست؛ در هنگام خريد به سلامت محصول اهميت دهند.

قابل ذكر است باقيمانده سموم و فلزات سنگين در محصولات، خطرات زيادي براي سلامت افراد، از جمله ابتلاء به سرطان هاي خطرناك را در پي دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.