سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تيم ملي جوانان بوکس؛

بازهم محروم از اردوي خارجي

تيم ملي بوکس جوانان کشورمان که از چند روز پيش در اردوي آمادگي براي مسابقات آسيايي فيليپين بسر مي برد، در اين دوره نيز اردوي برون مرزي نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ تيم ملي بوکس جوانان کشورمان مدتي است در مجموعه ورزشي انقلاب اردوي آمادگي خود را آغاز کرده است. اردويي که پس از اتمام اردوي دوره اي تيم ملي بوکس بزرگسالان در محل برگزاري اردو انجام شد.

در ابتدا به علت حضور بوکسوران بزرگسالان در خوابگاه محلي براي حضور تيم ملي جوانان وجود نداشت. با اتمام اردوي بزرگسالان جوانان جايگزين آنها شدند تا خود را براي مسابقات آسيايي آماده کنند.

مسابقاتي که به عقيده بسياري از کارشناسان، داراي نمايندگان قدرتمندي از سراسر آسيا مي باشد. نمايندگاني که تمرينات و اردوهاي خوبي را پشت سر گذاشته اند. بوکسوران آسيايي اغلب در تورنمنت هاي مختلفي شرکت کرده اند و خود را در معرض رقابت با قدرت هاي زيادي انجام داده اند. آنها کمتر با مشکلات مالي دست و پنجه نرم مي کنند و شايد همين قضيه باعث شده است که سطح بوکس بسياري از آسيايي ها طي سالهاي گذشته رشد چشمگيري داشته باشد. تا جايي که در مسابقات قهرماني جهان در ارمنستان، بسياري از قهرمانان از آسيا بودند و سرمربي تيم ملي جوانان بوکس کشورمان نيز به اين قضيه اذعان داشت که سطح بوکس آسيا پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است.

با اين وجود و با همه اتفاقاتي که در مسابقات جهاني ارمنستان افتاد، اگرچه بوکسوران مانسبت به مسابقه بوکس در کشورمان عملکرد خوبي داشتند، ولي در مجموع آنها موفق به کسب هيچ مدالي نشدند.

مسئولان فدراسيون در توجيه اين عدم دريافت مدال، از بي تجربگي بوکسوران سخن راندند. مسئله اي که ناشي از عدم برگزاري مسابقات و تورنمنت هاي آمادگي بود.

به عقيده آنها، بوکسوران ما هيچ اردوي برون مرزي نداشتند و به همين دليل تجربه حضور در تورنمنتي به بزرگي مسابقات جهاني را نداشتند.

شايد همين مسائل انتظار علاقه مندان بوکس را بالا برده است. انتظار به سرمايه گذاري بيشتر در اين رشته و بهادادن به جواناني که با دست خالي هم بد عمل نکردند.

فدراسيون در حال حاضر نيز با مشکلات مالي دست و پنجه نرم مي کند. مشکلاتي که به آن اجازه حتي فکر به اردوي برون مرزي را نمي دهد.

بنابراين، مسئولان تصميم گرفته اند تا به جاي برگزاري اردو در خارج از کشور، اقدام به دعوت از تيم هاي خارجي به داخل کشور براي برگزاري اردوي مشترک کنند.

اتفاقي که اگرچه به اندازه برگزاري اردوي خارجي منفعت ندارد، ولي از دست روي دست گذاشتن، بهتر است.

مسابقات آسيايي در راه است و بوکس کشور همچنان وامدار توجه و نگاه مسئولان و حاميان مالي است.

موفقيت در مسابقات آسيايي و يا جهاني، نيازمند فاکتورهاي زيادي است که از مهمترين آنها مي توان به اردوي خارجي و تجربه بين المللي، اشاره کرد./آق
برچسب ها: بوکس ، جوانان ، کشورمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.