سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نشست اقتصاددانان کره جنوبی در اتاق اصفهان

استاد اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان از برگزاری نشست جنبی این همایش ویژه اقتصاددانان کره جنوبی در اتاق اصفهان خبر داد .

به گزارش خبرنگاربا شگاه خبرنگاران اصفهان «سید کمیل طیبی» در کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان با اشاره به برگزاری یازدهمین همایش دوره ای اقتصاددانان آسیا و اقیانوسیه اوایل دی ماه در تهران گفت:در نشست جنبی این همایش استادان دانشگاه در اتاق اصفهان به بیان تجربیات این کشور در روند توسعه یافتگی و بررسی روابط اقتصادی ایران با کره جنوبی می پردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:اتفاقات اخیر در اقتصاد ایران یک فرصت نیز بوجود آورده و ان هم تقویت چانه زنی بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور است.

این اقتصاددان افزود:دولت در موضع دشوار و سختی از نظر اقتصادی قرار گرفته است و بخش خصوصی با تعامل با آن می تواند به خواسته های منطقی خود دست پیدا کند.

وی افزایش معوقات بانکی را عامل ایجاد بحران در نظام بانکی کشور دانست و گفت:متاسفانه منابع کوتاه مدت و بلند مدت بانکها از بین رفته است .

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی جهت تامین سرمایه در گردش نیازمند گذر از هفت خوان رستم است و باید شرایط برای دریافت این ردیف اعتباری تسهیل شود.

«مرتضی بیشه» همچنین خاطر نشان کرد:توجه به تحقیق و توسعه (R&D ) در واحدهای تولیدی می تواند زمینه ماندگار آن واحد در عرصه رقابت جهانی باشد.

وی از تشکیل شهرک ویژه فولاد در استان اصفهان استقبال کرد و گفت:اصفهان قطب فولاد کشور است و وجود نیروی انسانی متخصص و امکانات مورد نیاز می تواند زمینه تشکیل شهرک را فراهم سازد./س

برچسب ها: اصفهان ، کمیسیون ، صنعت ، ومعدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.