سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمپلنت های مینیاتوری یکی از بخش های رو به رشد تولیدات دندانی

ایمپلنت های مینیاتوری یکی از بخش های رو به رشد در صنعت تولیدات دندانی هستند به طوریکه یک راه حل بسیار موثر در بیمارانی هستند که دنچر دارند و به علت لق بودن آنها دچار مشکلاتی در صحبت کردن هستند.

آلا شرقی دستیار تخصصی گروه ترمیمی، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  گاهی دنچر می توانند جایگزین های نامناسبی برای دندان های طبیعی باشند ولی در طی زمان دنچرها به خاطر تخریب استخوان های فک تطابق خود را از دست می دهند و لق می شوند و طی خوردن و صحبت کردن حرکت می کنند.

وی طی ارائه مقاله ای با عنوان کاربرد مینی ایمپلنت ها در دندانپزشکی زیبایی در چهارمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی اظهار داشت: ایمپلنت های مینیاتوری یکی از بخش های رو به رشد در صنعت تولیدات دندانی هستند، به طوری که یک راه حل بسیار موثر در بیمارانی هستند که دنچر دارند و به علت لق بودن دچار مشکلاتی می شوند.

شرقی گفت: یعنی ایمپلنت ها پیچ های تیتانیومی بی نهایت کوچک و باریکی هستند ( به اندازه خلال دندان) که مستقیماً درون بافت لثه و استخوان زیرین آن قرار می گیرند.

وی گفت: مینی ایمپلنت ها باید به صورت بسیار نزدیک با بافت لثه ساختار استخوان زیرین مرتبط باشند.

گفتنی است، مینی ایمپلنت ها در اغلب موارد تنها بی حسی مورد نیاز تزریق مستقیم روی لثه ای است که قرار است ایمپلنت قرار بگیرد و نیاز به برش جراحی و فلپ ندارد./ح


برچسب ها: ایمپلنت ، دندان ، دنداپزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.