سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

شناسایی سه گونه جدید گیاه جهانی در کردستان

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان گفت: امسال محققان کردستانی موفق به شناسایی سه گونه جدید گیاه جهانی در این استان شدند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، خانی زاد با اعلام این خبر گفت:این سه گونه جدید گیاهی به نام های آمیگدالوس اورازی، ساتورژی اورامانیکا و کاسینیا ایران شهریانا نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه همچنین محققان این مرکز موفق به کشف گونه های گیاه ایرانی شده اند، افزود: در این مدت نیز 6 تا 7 گونه گیاه ایرانی در استان کردستان شناسایی شده و مشغول به کارهای تحقیقاتی روی این گونه های جدید شناسایی شده هستند.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان اضافه کرد: برای انجام تحقیقات کشاورزی با سازمان های بین المللی و  استان های مختلف کشور در ارتباط هستیم.
خانی زاد همچنین با اشاره به اینکه در دوسال اخیر موفق شده ایم رقم های جدید عدس کیمیا و رقم های جدید جو، گندم و نخود را در استان شناسایی و معرفی کنیم ، گفت:استان کردستان به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و آب و هوای آن سالانه گونه های جدید گیاهی زیادی در استان شناسایی می شود./س
برچسب ها: گیاهی ، عدس ، جدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.