سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اختصاص150 ميليارد تومان اعتبار به معاونت پرورشي

معاونت پرورشی و فرهنگی وزیر اموزش و پرورش گفت: 150 میلیارد تومان اعتبار به معاونت پرورشی اختصاص یافته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حسين هژبري در حاشیه گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در مشهد با بیان این مطلب گفت: بودجه پرورشي به دو بخش تقسيم مي‌شود كه 70 ميليارد تومان به بخش معاونت و 150 ميليارد تومان به بخش عمومي كه برنامه‌هاي راهيان نور، اقامه نماز و ... است اختصاص مي‌يابد كه از اين سرانه 10 درصد توسط وزارت آموزش و پرورش به استان خراسان رضوي تخصيص يافته است.

وي بيان كرد: در كشور 900 هزار معلم پرورشي و 32 معاون پرورشي در مدارس براي ساعات پرورشي در كلاس‌هاي درس حضور مي‌يابند.

هژبری ادامه داد: در سال‌هاي گذشته معاونين پرورشي استان‌ها برنامه‌هاي يك‌ساله اجرايي دانش‌آموزي را جمع‌آوري و به صورت گزارش ارايه مي‌دادند ولي در حال حاضر با توجه به سند تحول اين كتابچه علاوه بر 108 برنامه تقويم فعاليت‌ها، نوآوري‌هاي همكاران در آن گنجانده شده است.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش کشور اظهار كرد: اين كتابچه را مي‌توان يك اتاق فكر غني شده دانست که در اختيار معلمين پرورشي استان‌ها قرار مي‌گيرد تا بتوانند از آن بهره ببرند.

هژبري اضافه کرد: سال گذشته 18 هزار پايگاه اوقات فراغت در سطح كشور برپا شد كه دو ميليون و 500 هزار نفر دانش‌آموز در اين پايگاه‌ها مشغول فعاليت شدند كه براي سال آينده برنامه‌ريزي شده است كه دانش‌آموزان در تابستان با زور به مدرسه نروند و كساني را كه به اين پايگاه‌ها مراجعه كنند مهارت و كارآفريني به آنان آموزش داده شود/س 

برچسب ها: اعتبار ، اختصاص ، پرورشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.