سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برآورد بيش از يک ميليارد دلار خسارات حملات به غزه

دولت فلسطینی در غزه خسارات جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه را یک میلیارد و دویست میلیون دلار برآورد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  الجزیره ، یوسف الغریز وزیر خدمات عمومی و اسکان در دولت تحت کنترل حماس در غزه در گفتگو با این شبکه به جنگ هشت روزه اخیر علیه نوار غزه اشاره کرد و افزود: ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در این جنگ به هیچ چیز رحم نکرد و همه خطوط قرمز و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت.

در این جنگ حدود یکصد و نود نفر شهید و حدود یک هزار و چهارصد نفر نیز زخمی شدند که برخی از آنها دچار نقص عضو و برخی دیگر دچار آسیب دیدگی های جدی شده اند. نیمی از شهدا و زخمی ها را کودکان و افراد مسن تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به این که در این جنگ صدها منزل مسکونی بر سر ساکنان آنها ویران شده است افزود: دویست باب منزل مسکونی به طور کامل ویران شده و سیصد منزل نیز خسارات سنگینی متحمل شده است به گونه ای که دیگر قابل سکونت نیست.

وی در ادامه درباره این که برنامه ای برای بازسازی ویرانی های جنگ دو هزار و نه و نیز جنگ اخیر تهیه شده است گفت: دولت فلسطین چه در جنگ دو هزار و هشت - دو هزار و نه و چه در جنگ اخیر به وظایف خود عمل کرد و جبهه داخلی را تقویت و همه نیازهای لازم را برای افزایش قدرت پایداری مردم تامین کرد. بخش های مختلف خدماتی و درمانی و... در خدمت مردم بودند.

دولت حماس پس از جنگ نیز کار ارزیابی خسارات را با استفاده از دهها گروه فنی آغاز کرد و نتایج آن امروز اعلام شد که بر اساس تحقیقات انجام شده خسارات وارده به نوار غزه به یک میلیارد و دویست میلیون دلار رسیده است.

وی گفت: دولت کار بازسازی خسارات جزئی وارده به منازل را آغاز کرده است و کمک هایی را نیز در اختیار کسانی که منازل آنها ویران شده است قرار داده و حمایت های لازم را از آنها به عمل آورده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.