سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی؛

موفق به ساخت دستگاه «شوینده اتوماتیک لوازم آزمایشگاهی» شد

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر موفق به ساخت دستگاه «شوینده اتوماتیک لوازم آزمایشگاهی» شد

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد؛، دانشجوی رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به منظور جلوگیری از بروز مشکلات مواد شیمیایی اسیدی برای تکنیسین های آزمایشگاهی، موفق به ساخت دستگاه «شوینده اتوماتیک لوازم آزمایشگاهی»شد.

مرتضی احمدی پور در این خصوص گفت: شستشوی لوازم آزمایشگاهی که با مواد خطرناک اسیدی همراه است همواره یکی از دغدغه های تکنیسین های آزمایشگاه ها است.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با اشاره به اینکه در بسیاری از کارخانه ها و آزمایشگاه ها، تکنیسین ها از ایمنی پایینی برخوردارند افزود: این امر ما را بر آن داشت تا نسبت به ساخت دستگاه «شوینده اتوماتیک لوازم آزمایشگاهی» اقدام نماییم.

این دانشجوی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، وجود این دستگاه را در آزمایشگاه های شیمی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه «شوینده اتوماتیک لوازم آزمایشگاهی» از پنج قسمت، دستکش ضد اسید-بدنه-موتور شستشو-شاسی و پمپ آب تشکیل یافته است.

احمدی پور، عدم تماس پوست دست با مواد شیمیایی اسیدی خطرناک را از مهمترین مزایای این دستگاه برشمرد و تصریح کرد: در ابتدا، موتور شستشو انرژی لازم را تامین و به داخل دستگاه انتقال می دهد سپس پمپ آب  به صورت واترجت آب را به داخل مخزن(بدنه) پمپاژ نموده و در پایان با استفاده از دستکش های ضد اسید می توان نسبت به شستشوی لوازم آزمایشگاهی اسیدی اقدام کرد.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، جذابیت شستشوی لوازم آزمایشگاهی بعد از انجام آزمایش و سهولت نقل و انتقال را از دیگر مزایای این دستگاه عنوان کرد و گفت: دستگاه «شوینده اتوماتیک لوازم آزمایشگاهی» با هزینه ای بالغ بر 5 میلیون ریال  و طی6 ماه ساخته شد

وی در پایان سخنان خود از همکاری و حمایت های محمد محسنی و دکتر داریوش افضلی قدردانی نمود.

گفتنی است، اجرای طرح های پژوهشی،«استخراج روغن از هسته خرما و تهیه ذغال فعال»،«نانوتکنولوژی»،«شناسایی نوعی نگهدارنده طبیعی جهت افزایش نگهداری مواد غذایی» و«مقاوم سازی آسفالت پلیمری» از دیگر فعالیت های علمی این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است/ع2.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.