سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فولاد پس از آرش، آرش بعد از فولاد

پیوستن آرش افشین از فولاد به لیگ فرانسه اگرچه هم برای آرش و هم برای فولاد مزایای زیادی دارد اما جای خالی یک مهره ارزشمند را در تیم فولاد خالی خواهد گذاشت.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فولاد خوزستان تیم ریشه داری است که با مجموعه ای از بازیکنانی که در اکثر موارد جوانگرایی را به رخ تیم های دیگر کشیده اند.

فولاد حتی با سابقه یک بار قهرمانی در لیگ برتر را نیز داشته است، سرخپوشان اهوازی در چهارمین دوره از لیگ برتر با ملادن فرانچیچ موفق شدند جام قهرمانی را بالای سر ببرند در حالی که تیم های مدعی مثل استقلال و پرسپولیس در رتبه هایی بهتر از سه و چهار قرار نگیرند، فولاد هرساله مهاجمانی دارند که در سطح کامل لیگ از بهترین ها هستند.

در همین دهمین دوره از لیگ برتر بود که رضا نوروزی از فولاد خوزستان با 24 گل زده بهترین گلزن لیگ شد.

در فصل دوازدهم لیگ برتر نیز که تاکنون نیمی از آن را پشت سر گذاشته ایم آرش افشین در فولاد عملکرد خوبی داشته است افشین مهاجم جوانی است که حتی به تیم ملی هم دعوت شد.

حضور او در فولاد نقطه ارتکایی در خط تهاجمی این تیم بود سرعت و ظرافت عمل هوشمندانه آرش در هر مسابقه می توانست در مواقع حساس به این تیم کمک کند.

افشین با عملکرد خوب خود حتی مورد نظر تیم فرانسوی لیگ قرار گرفت تا بتواند اولین لژیونر ما در لیگ فرانسه باشد حضور آرش افشین آن هم در این سن و سال در ليگ فرانسه در کنار اینکه باعث پیشرفت وی خواهد شد برای باشگاه فولاد نیز از نظر مالی فوایدی دارد.
 
اگر چه مسئولان فولاد از رشد و ارتقا سطح فنی آرش در لیگ فرانسه خوش حال ترند تا عاید شدن به منافع مالی چرا که در عمل تیم فولاد کمتر با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرده است و حواشی از این نظر این تیم را محور نکرده است.

اما در نقطه مقابل عدم حضور آرش افشین در خط حمله فولاد شاید به نوعی شوک منفی برای تیم باشد وقتی افشین برود به طور قطع گزینه ای باید در خط حمله جایگزین وی شود.

گزینه ای که نه در حد کمال تمام و بلکه تا حد زیادی تونایی این را داشته باشد که در خط حمله برخی نقاط بوجود آمده را برطرف کند.

از این لحاظ مسئولان فولاد بايد به محض جدايي افشين از تيم، در پست مهاجم تیم اقدام به جذب مهره هایی کنند که تا حد زیادی نبود افشین را جبران کند البته جدایی یک بازیکن از تیم نه تنها به وظایف انجامی توسط خود وی ضربه می زند بلکه از نظر به هم خوردن خط حمله یا دفاعی هماهنگ نیز تاثیر دارد به طور مثال وقتی چند بازیکن در یک پست به مرور زمان هماهنگ می شوند، طبیعی است که با حذف یک مهره، برنامه سایر مهره ها نیز تا حد زیادی به هم می خورد.

آرش افشین در حال حاضر باید به عنوان یک بازیکن ایرانی به درخشش در لیگ فرانسه بیاندیشد افشین باید در مدت زمانی که در فرانسه است تمام تمرکز خود را روی استعداد هایش بگذارد و فولاد را هم چون یک بازیکن حرفه ای در این مدت دور از ذهن نگه دارد چرا که تیم ملی در آینده نیازمند حضور افشین هایی است که با حضور در تیم های مطرح خارجی نوع حاضر از تکنیک فوتبال روز دنیا را به بدنه تیم ملی تزیریق می کنند.
 
وي به احتمال فراوان در پايان فصل به ليگ فرانسه مي رود./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.