سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استخراج 400 میلیون تن مواد معدنی تا پايان امسال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده میزان مواد معدنی استخراجی امسال به حدود 400 میلیون تن خواهد رسید که این رقم حدود 15 درصد بیش از سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، وجیه الله جعفری  اظهار داشت : براساس برنامه ریزی انجام شده میزان مواد معدنی استخراجی امسال به حدود 400 میلیون تن خواهد رسید که این رقم حدود 15 درصد بیش از سال  گذشته است که استخراج اين ميزان مواد معدنی، نیاز به باطله برداری یک میلیارد تني دارد.

وی ادامه داد  سال گذشته میزان مواد معدنی استخراجی در سطح کشور به 340 میلیون تن رسید و قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه  به رقم 570 میلیون تن برسد.

جعفری افزود: بررسی آیین نامه اجرایی قانون معادن که دراواخر سال گذشته آغاز شده بود، برای تصویب به هیات وزیران منعکس شده و انتظار می رود پس از ابلاغ آن شاهد اثرات ثمربخش آن در بخش معدن باشیم .

وی از حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس که منجر به مرگ هشت نفر شد، به عنوان یک واقعه تلخ یاد کرد و گفت: موضوع بهره گیری از تجهیزات ایمنی در معدن مورد تاکید وزارت صنعت ،معدن وتجارت است و بهره برداران و خانه معدن باید روی این مسئله مهم تاکید داشته باشند.

جعفری تصريح کرد: بهره برداران معادن باید همه تمهیدات لازم را به خدمت بگیرند تا جان عده ای که درمعدن فعالیت می کنند، براثر سهل انگاری به مخاطره نیفتد و این وزارتخانه با بهره بردارانی که کوتاهی کنند، برخوردی جدی و قانونی لازم را خواهد کرد.

وی در ارتباط با مشکل پیمانکاران فعال در عرصه معادن گفت: موضوع دستمزد و صورت وضعیت آنها باید از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور مورد بررسی قرار گیرد و چنانچه به مصوبه دولت نیاز باشد، این امر صورت گیرد و در غیراین صورت وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده است تا لایحه ای هم به هیات وزیران ارائه دهد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن  تجارت افزود: این وزارتخانه برای حل مشکل معدنکاران در ارتباط با گمرک جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا ظرف یک تا دو هفته با برگزاری نشست نسبت به مشکلات مربوطه اقدام نماید./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.