سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حميد شاه آبادي در نشست خبري گراميداشت عرصه شهداي هنر:

اختتاحيه يادواره هنري "جلوه جمال" با حضور رياست جمهوري

چهارشنبه 6 دي ماه سال جاري رئيس جمهور از كتاب "جلوه جمال" رونمايي كرده و ميزبان 120 خانواده شهيد مي شويم.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست خبري نخستين يادواره هنري "جلوه جمال" (گراميداشت شهداي عرصه هنر) كه ظهر امروز در سالن كنفرانس تئاتر شهر با حضور حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و اسلامي برگزار شد.شاه‌آبادي با اشاره به آثار هنري و فرهنگي – اسلامي گفت: آثار هنري و فرهنگي در جامعه ايراني و اسلامي جزء آثار و ارزشهاي خاص ما به حساب مي آيد.
وي ادامه داد: اگر هنرمندان هنر را با پردازش و تحليل هنري خود به نمايش بگذارند، هنرمندان ايراني ما از ويژگي ايمان برخوردار بوده اند.
شاه آبادي با اشاره به فرهنگ ديني مردم ايران اظهار داشت: در جامعه ما اثر هنري در خدمت فرهنگ ديني بوده و هنرمندان ما در كشور اسلامي و نيز در طول پيروزي انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، هميشه به دنبال خلق آثار هنري با بيان ارزشهاي ديني بوده اند.
وي با اشاره به آثار غربي افزود: در آثار غربي ما شاهد فيلمهاي صنعتي و هنرمندان به ظاهر با احساسي هستيم و اين خود نشان از برتري ما از آنان است.
شاه آبادي تصريح كرد: هنرمندان ما بزرگترين الگوي جامعه ايراني - اسلامي ما هستند،زيرا هم در راه دفاع از وطن گام برداشته و نيز سالها در خدمت هنرهاي متفاوتي بر جامعه خدمت كرده اند.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: يكسال و نيم گذشته شروع اين همايش با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و با راه اندازي يك سايت ويژه شهدا افتتاح شد.
وي ادامه داد: چهارشنبه ميزبان رياست جمهور و مراسم افتتاحيه و نيز رونمايي كتاب "جلوه جمال" در تالار وحدت خواهيم بود.
شاه آبادي گفت: اين مراسم و شناسايي750 شهيد با همكاري وهمت بنياد شهيد، بنياد حفظ آثار، مجموعه ارشاد و خانواده هاي شهدا صورت گرفته است.
همچنين وكايي دبير يادواره هنري "جلوه جمال" اظهار داشت: اين يادواره شهدا عرصه هنر با هدف معرفي ديني و نيز با تقدير از هنرمندان متعهد صورت گرفته است.
وي ادامه داد: خيلي از شهداي ما قبل از رفتن به جبهه افرادي بسيار هنرمند و تاثيرگذار در جامعه بودند و با رفتن به جبهه هنر را ماندگارتر كردند.
وكايي تصريح كرد: تقدير از شهدايي چون "شيرودي" و "چمران" كه نقاش بزرگي بود را زودي برگزار خواهيم كرد.
همچنين "افضلي" دبير اجرايي همايش "جلوه جمال"اظهار داشت: چهارشنبه 6 دي سال جاري ميزبان رياست جمهوري از ساعت 12 الي 17 خواهيم بود و در اين مراسم افتتاحيه از 10 پيشكسوت عرصه در حوزه دفاع مقدس تجليل مي كنيم.
وي افزود: ميزبان 120 خانواده شهيد و برگزاري نمايشگاههايي از هنرمندان شهيد در محوطه تالار وحدت هستيم.
افضلي با اشاره به رونمايي از 16 تمبر ويژه هنرمندان شهيد گفت: از 16 هزار تمبر، تدوين و طراحي چاپ مقالات از استادان دانشگاهها و رونمايي از كتاب "جلوه جمال" و نيز شاهد بازسازي و توليد 2 اثر موسيقيايي توسط اركستر ايران خواهيم بود.
گفتني است؛ اختتاميه مراسم گراميداشت شهداي عرصه هنر روز چهارشنبه از ساعت 13 الي 17 در تالار وحدت با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.