سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوزي برهوم:

شکست همه جانبه رژيم اشغالگر قدس

یکی از رهبران حماس گفت جنگ اخیر غزه باعث شد تا رژیم اشغالگر قدس در زمینه های متعددی شکست بخورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس ؛ فوزی برهوم از رهبران حماس، در برنامه نهار جدید این شبکه درباره تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس به آتش بس امضا شده بعد از جنگ اخیر غزه گفت: رژیم اشغالگر قدس در جبهه های متعددی شکست خورد. در جبهه میدانی در برابر مقاومت فلسطین شکست خورد و استعفای لیبرمن و باراک نیز بزرگترین دلیل برای شکست میدانی رژیم اشغالگر بود.
 
 این رژیم همچنین در صحنه رسانه نیز جنگ را باخت. امروز همه جهان نظاره گر غزه است و مشکلات این شهر را در رسانه ها بیان می کند. علاوه بر این، اسراییل از نظر دیپلماتیک نیز جنگ را باخت. صد و هشتاد و هشت کشور با پذیرش فلسطین به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل موافقت کردند.همچنین کشورهایی که پیشتر حامی اسراییل بودند امروز در زمینه شهرکسازی به تل آویو فشار می آورند. ما به تغییرهای دیگری چشم دوخته ایم تا بتوانیم با کمک کشورهای عربی و اسلامی و جامعه بین الملل معادله ای جدید اعمال کنیم.

فوزی برهوم در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تجاوزهای اسراییل به آتش بس امضا شده به جنگی جدید بر ضد نوار غزه منجر شود یا خیر گفت: رژیم اشغالگر نمی خواهد غزه روی آرامش ببیند و به شیوه های مختلف می خواهد این شهر متشنج باشد. حماس از این مسئله تعجب نمی کند. اما شاید جهان هنوز درباره طبیعت این رژیم اشغالگر تردید دارد و در نتیجه باید جامعه جهانی و سازمان ملل را از آنچه در نوار غزه می گذرد آگاه سازیم.

برهوم در پاسخ به این سوال که آیا مصر به اسراییل فشار می آورد تا به آتش بس پایبند باشد یا خیر گفت: طرف هایی که باید به سبب تجاوزهای اسراییل از آن بازخواست کنند، در درجه اول مصر است. به همین سبب باید به اسراییل فشار آورد. طرف دیگر مقاومت فلسطین در نوار غزه است. توانایی های مقاومت، درک و هوشیاری آن در اداره میدانی جنگ به گونه ای بود که در حال حاضر همه شهروندان فلسطینی به آن اعتماد دارند.این رهبر حماس در پاسخ به این سوال که آیا مقاومت می تواند به تجاوزهای اسراییل پاسخ دهد، گفت: طرفی که توانست در جنگ قدرت خود را اعمال کند و معادله ای جدید به وجود آورد این توانایی را دارد که به تجاوزهای اسراییل پاسخ دهد.


برهوم درباره روند آشتی گروه های فلسطینی گفت: در این خصوص خوش بینی زیادی وجود دارد. افکار عمومی فلسطین امروز آماده است تا هر گامی را در زمینه آشتی ملی بپذیرد. ما امروز درباره وحدت ملی صحبت می کنیم. وحدت ملی به طرحی فراگیر و کامل نیاز دارد که باید بر اساس برنامه مقاومت و دست یابی به راه حل درباره مناقشه فلسطین باشد. این وحدت به یک راهبرد نیاز دارد که همه پرونده های فلسطینی را در خود جای داده است. اما ابومازن تا به امروز درباره این وحدت و دیدار برای دست یابی به آن صحبت نکرده است. در حال حاضر بیش از پیش فضا برای وحدت ملی آماده شده است. اما فشارهای خارجی بر تشکیلات خودگردان شاید تاکنون اجازه نداده است این وحدت ایجاد شود.

برچسب ها: برهوم ، قدس ، شکست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.