سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/تئاتر کرمانشاه ؛

از جایگاه تا واقعیت

رییس انجمن نمایش کرمانشاه گفت در سالهای اخیر تئاتر کرمانشاه تغییر و تحولات فراوانی را به چشم دیده که جایگاه فعلی آن با موقعیت واقعی اش فاصله زیادی دارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

خسرو امیری در خصوصجایگاه تئاتر کرمانشاه در کشور گفت: هر سال یک یا دو نماینده در جشنواره تئاتر فجر داریم، اما این موضوع تعیین کننده شاخص اصلی تئاتر کرمانشاه نیست.

امیری افتتاح تئاتر شهر را یکی از مهمترین رویدادهای تئاتر کرمانشاه دانست و افزود: بعد از تهران، کرمانشاه دومین استان کشور است که صاحب تئاتر شهر است و با سه سالن اصلی تئاتر مشکل کمبود سالن را که یکی از دغدغه های مهم فعالین این عرصه بود را مرتفع ساخته است .

به اعتقاد رییس این انجمن کرمانشاه منطقه ای آیین خیز است که مردمانی با ریشه دارد و جوانان جویای نامی که از دل این مردم می آیند نیز در حوزه تئاتر بسیار فعال عمل می کنند.

وی تعداد دسته های به ثبت رسیده استان را تاکنون 36 دسته عنوان کرد و افزود : طبق بخشنامه های جدید قرار است گروه بندی و سطح بندی های جدیدی برای دسته های تئاتر در نظر گرفته شود و هر گروه باید حداقل دو اجرا در سال داشته باشد، اما آن چیزی که عملا مشهود است در سال حدود 15 نمایش قابل دیدن اجرا می شود که تا رقم واقعی فاصله زیادی دارد .

خسرو امیری با اشاره بر اینکه 10 درصد نیروی تئاتر کرمانشاه را افراد تحصیل کرده و غنی تشکیل می دهند، تصریح کرد: قشر پیشکسوت نیز اگرچه تعداد اندکی دارند، اما نیروی با کیفیتی به حساب می آیند.

امیری در ادامه خاطر نشان ساخت :میزان اعتباراتی که هر سال به انجمن اختصاص می یابد متغیر است و بستگی به نگاه مدیران دارد اما درسال های اخیر انجمن برای هزینه های خود حدود 200 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده است که می توان گفت از انجمن حمایت مالی مناسبی می شود.

به گفته رئیس انجمن نمایش کرمانشاهدر حال حاضر در استان هیچ آموزش رسمی وجود در این زمینه نداشته و بودجه ای برای آن تعیین نشده است و افراد علاقمند با حضور در گروه های تئاتری آموزش های اولیه را به صورت سنتی دریافت می کنند که ورود ساده افراد، به این عرصه هنری آسیب می رساند.

وی در پایان وضعیت تئاتر در شهرستان های استان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت :اما وجود نیروهای با کیفیت زمینه امیدواری را برای آینده این عرصه فراهم می کند./س
برچسب ها: کرمانشاه ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.